Inlägg från: Tingeling03 |Visa alla inlägg
  • Tingeling03

10 kilo minus till mars - Vem hänger på?

Jag hänger gärna på :) Jag behöver gå ner 25-30 kg. Idag så vägde jag 95,2 kg, dock var det efter frukosten, jag brukar försöka väga mig med tom mage. 10 kilo känns som ett bra delmål. Jag vill inte gå ner för fort i vikt. Jag använder appen Lifesum (Shapeup) där jag dokumenterar min träning och matintag. Fick ett presentkort på Intersport av svärföräldrarna i julklapp som jag tänkte använda till bungypumps :) Mina vanliga gåstavar är av billig och dålig kvalité :)

• Tingeling03
    Veliga Mamman skrev 2014-01-06 23:27:54 följande:
    Hej Vet ni vad det finns för bra tränings/kalori appar till android?

Till träning använder jag mest appen Endomondo PRO, den gillar jag. Den räknar ut en ungefärlig kaloriförbrukning av många olika träningstyper och när du är ute och exempelvis promenerar, springer eller cyklar så mäter den hur långsam repektive snabb du har varit vid olika antal kilometrar.
  • Tingeling03

Ställde mig på vågen idag på morgonen, och på ca 18 veckor så har jag tappat ca 5,6 kg :) Det är ungefär en viktminskning på ca 0,3 kg/vecka, men nu hoppas jag på mer ;)

• Tingeling03

Närmare 19 veckor blir det nog förresten. Har börjat använda min stegräknare också förresten som jag köpte för några år sedan, den har gett mig en bild av hur mycket jag egentligen rör mig på en dag (ca 3500 steg/dag) och för att må bra läste jag att man bör göra minst 7000 steg/dag, så jag har satt upp lite delmål, minst 5000 steg/dag så är det bra, sedan får jag öka på det ju bättre det går ;)

• Tingeling03
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-01-11 12:59:35 följande:
    Bra! Det är en storlek sägs det. Har du märkt det?
    -1,4 kg på en vecka är bra det :) Många rasar mycket i vikt den första tiden och sedan går det långsammare, har hört och läst en del om att riktigt överviktiga rasar fortare i början än mindre överviktiga. Jag är riktigt överviktig, men här går det långsamt, men det går långsamt i rätt riktning och det är bara positivt så länge det går åt rätt håll, tänker jag ;)

Jasså sägs det att det ska vara en storlek? :) Det är ingenting som jag själv direkt har märkt av, men både svärmor och ett par arbetskamrater tycker att jag ser smalare ut i ansiktet och när de ser mig bakifrån, jag ser mig ju själv i spegeln varje dag så de "små" förändringarna har jag svårt att se :) 

• Tingeling03
    Zizza skrev 2014-01-16 21:44:59 följande:
    Dåligt :( inte hänt nått

Jag står ganska så stilla jag med just nu, ena dagen +0,9 kg och andra dagen -0,9 kg och så tycker jag att det har varit ett tag nu, men det är bara att försöka kämpa vidare. Väger mig på morgonen innan matintag.
  • Tingeling03

Det händer inte mycket här heller :( Tog ett rejält zumbapass idag på förmiddagen. Idag stod vågen på -0,2 kg. Hur ofta väger ni er? När på dygnet väger ni er? Jag väger mig på morgonen innan frukost.

• Tingeling03

Det låter ju bra det :) Blir jag sötsugen så brukar jag ta en morot att knapra på, och jag brukar ha en skål med morotsstavar stå bredvid spisen när jag lagar mat och jag blir sugen på något. Det är få kalorier i en morot så det gör ingenting då tycker jag :)

• Tingeling03

Så tyst det är här i tråden, det är väl ingen som har gett upp väl? :) Jag står nu på -3,7 kg på 4 veckor (+4 dagar) :) Jag har precis varit ute och gått i kylan.. Det blev ungefär 1 h och 15 minuter, 6,3 km ungefär och ca 642 kcal brända, det får jag vara nöjd med  :)

• Tingeling03

Min vikt har stått still ett tag nu, men kroppsmåtten fortsätter ändå att minska och det känns positivt :) Jag har haft strl 50 på byxor, men de har börjat sitta ganska löst och jag har fått använda skärp för att hålla dem på plats. Jag avskyr att prova kläder i butik, dels så passar kläderna aldrig och så skäms jag över min vikt, så jag har beställt kläder i flera år nu. I början av veckan gick jag in på Ellos hemsida och tittade i deras måttabell, strl 50 är vad jag behöver enligt den, men eftersom jag tappar mina stretchjeans så beställde jag strl 48, JAG KOM I DEM :D Utan att de sitter åt, snarare lite löst, men det är skönt :D Jag behöver bara sy upp benen eftersom de är för långa, sen sitter byxorna perfekt! Jag måste beställa några till :D Ett sådant otroligt lyckorus som sprider sig i mig just nu, jag hade tänkt mig att jag skulle få lägga undan byxorna för framtida behov :D

Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?