• mammagbg85

10 kilo minus till mars - Vem hänger på?

Jag har nu gått ner från 91,5 till 86,5 på ca ett halvår, dvs väldigt långsamt men viktigaste är att det är varaktigt och utan kostig mat eller så.
    Jag försöker ta bort/minska socker, träna hårt varvat med mortionera såsom promenad och äta nyttig bra mat med mycket grönsaker och bra näring för de kalorierna jag äter..

Jag vill gå ner 10 kilo till mars, visst borde jag kunna klara det?
    75,5 helt enkelt, sista mars.

Har någon samma vikt att gå ner? hur tänker ni?

• Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?
  • sommarbarn88

Klart du kan klara det! Jag klarade 13 kg på tre månader:) ska ochså försöka få bort x antal kg. Gärna så fort som möjligt. Kämpa på:) mina kilon kommer tyvärr från alla mina mediciner. Hatar såna biverkningar. Men nu har jag slutat med alla mediciner å hoppas på de bästa

• sommarbarn88

Jag var på gymmet 1,5 timme om dagen fem dagar i veckan. 1 timme kondition å 30 min styrka. Åt precis som vanligt.

• mammagbg85

jag älskar träning men är rädd att göra så och g¨ner massor och sen när man kommer in i vanligt lunk, så går man upp igen. Jag har familj och ska snart bli gravid igen oh kan inte träna varje dag i längden.

• Elovil

Jag är på !!!! Ska bli av m åtta-tio som alltid stört mig! Inte riktigt klar över strategin. Träning som jag redan gör rätt mycket, och...? Hur ska ni göra?

• jojo83

Jag är på! Har gått ner 12kg på 1,5 år, tappat 15cm i midjan.

Men ska nu efter min fjällenresa börja igen, har de sista 5 kg kvar...

Tänker sluta med bröd och godis i januari (efter resan).

• Marlean

Jag kan haka på här, har något i Mars jag ser fram emot och vill börja efter nyår att försöka äta sundare och försöka få till lite träning antingen hemma eller borta.

• jojo83

Jag rekommenderar er att köpa en kettlebell. Jättebra träning du kan görs hemma!

Eller i början, köp inget utan använd dig av saker i hemmet/ trädgården. Plankan med benen i en gunga. En parkbänk, en resväska till rumplyft.. Ladda hem appen "tabata" och kör! 10 minuter är bättre än inget. Den bästa träningen är den som blir gjord" är mitt motto'

Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?