• Life

Snälla läs!

Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 18:43:43 följande:
    Jag orkar allvarligt inte bra svara på alla era kommentarer då inte nån utav er verkar vilja veta det hela från grunden utan dömmer. Synd!

Vad har hänt från grunden? Skriv in det i trådstarten så läser vi... Jag förstår din frustration TS men vad tycker barnen om att bryta upp från sin nuvarande skola? Är detta val bäst för dem?

Det är ju alltid svårt att svara i trådar då mycket info inte framkommer (och det är ju helt ok, en del är mer personligt än annat-man väljer ju vad man vill berätta).

Men hur är barnens relation till sin pappa? Har ni dem varannan vecka eller bor de med dig på heltid?
  • Life
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-30 01:02:26 följande:

Vi bor på ett väldigt kriminell och oroligt område där det händer mycket. Har velat flytta härifrån länge men inte lätt att hitta lägenhet. Deras pappa bodde själv här men flyttade in till stan. Han godkänner flytten men inte skolbyte. Han har dem varannan helg lör-sön, han vill inte ha dem mer. Barnen vill gärna flytta då dem inte trivs i skolan pga mobbing, otrevliga påhopp av andra barn mm. Han ger mig inget direkt svar varför utan säger med ett leende att jag får skjutsa dem varje dag, vilket tom gudarna vet om handlar enbart om att jävlas med mig.

Oj TS, det där lät ju väldigt oroligt för både dig och de små. Men eftersom pappan endast har dem varannan helg borde väl du ha mer att säga till om? Hm, så du får alltså inte byta skola utan pappans medgivande? Kan inte lagen runtom detta men om dina barn mår dåligt borde du väl kunna yrka på den detaljen - många får ju byta skola endast pga att de mår dåligt i sin nuvarande skola.

Kan du inte skriva in det där i trådstarten? Det var ett bra tillägg om du vill ha hjälp...
Svar på tråden Snälla läs!