• Anonym (Arg och ledsen)

Snälla läs!

För att göra det hela kort. Exmaken och jag delar vårdnaden, har två barn på 9 och 6 år. Han har dem enbart varannan helg lör-sön. Nu vill vi flytta in till stan och barnen behöver därmed byta skola vilket deras pappa inte vill skriva på. Han ger mig ingen förklaring till varför utan säger bara att jag ska köra den biten det behövs och lämna barnen på gamla skolan trots att vi flyttar. Har han rätt till det? Vad gör jag??

• Svar på tråden Snälla läs!

För att lägga till, har inget körkort och vi bor en bra bit ifrån stan vilket för min del betyder bussresor fram och tillbaka varje dag trots att det finns en skola väldigt nära den nya lägenheten.

• Anonym (Z)

Ja vägrar han så lär han få rätt, finns ett förslag om lagändring att den som flyttar med barnen skall så för resorna själv, men du kan flytta och låta barnen bo med pappan istället för att vara arg

Anonym (Z) skrev 2013-12-29 17:21:44 följande:
    Ja vägrar han så lär han få rätt, finns ett förslag om lagändring att den som flyttar med barnen skall så för resorna själv, men du kan flytta och låta barnen bo med pappan istället för att vara arg

Sen verkar fu kunna lika mycket om lagen dom han när du skriver så där! Lagen säger att man ska tillgodose barnens bästa och det är väl knappt det när dem i den åldern ska ta bussen till skolan! Kolla lagen innan du är stor i käften.
  • Anonym (***)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 17:47:42 följande:

Sen verkar fu kunna lika mycket om lagen dom han när du skriver så där! Lagen säger att man ska tillgodose barnens bästa och det är väl knappt det när dem i den åldern ska ta bussen till skolan! Kolla lagen innan du är stor i käften.
    Men då så, du kan lagen, då vet du vad som gäller. Det är bara och flytta, eftersom det är för barnens bästa, enligt dig.
    Anonym (***) skrev 2013-12-29 17:50:18 följande:
    Men då så, du kan lagen, då vet du vad som gäller. Det är bara och flytta, eftersom det är för barnens bästa, enligt dig.

Det är lite skrämmande hur folk kan döma och tro sig veta utan att ens veta om den andres situation.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 17:47:42 följande:

Jag kan lagen och ja är man 9 så kan man ta bussen men jag betvivlar starkt att du är rätt boförälder för ungarna med den agressivitet och dåliga ordförråd du besitter
  • Anonym (Z)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 18:05:21 följande:
    Det är lite skrämmande hur folk kan döma och tro sig veta utan att ens veta om den andres situation.

Du säger du kan lagen så flytta så lär ditt uppvaknande bli gårt när tr bestämmer att dina barn skall bo med papsen :)
  • Anonym (Hmm)

Menar du skolflytten? Du kan ju inte ens ändra barnens adress om han inte skriver på om ni har delad(gemensam)... 

• Anonym (oftast)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 17:05:51 följande:
    För att göra det hela kort. Exmaken och jag delar vårdnaden, har två barn på 9 och 6 år. Han har dem enbart varannan helg lör-sön. Nu vill vi flytta in till stan och barnen behöver därmed byta skola vilket deras pappa inte vill skriva på. Han ger mig ingen förklaring till varför utan säger bara att jag ska köra den biten det behövs och lämna barnen på gamla skolan trots att vi flyttar. Har han rätt till det? Vad gör jag??
    Man går oftast på att barnen skall gå kvar i den skola där de gått sen innan,
    pappan skall väl egentligen inte behöva straffas för att du flyttar?

• Vaniljpinglan

Skriver inte pappan på flyttpapper och skolbyte så får de helt enkelt gå kvar där de går nu och som nån sa innan den resan kommer ligga på dig då du är den som flyttar. Btw så kan de åka buss ensamma så små är de inte eller så får du åka med annars får du lägga fram underskrift finare och snällare en vad du svarat folk i tråden. Förstår det inte är de svar du vill ha men så ser lagen ut så länge ni har gv

Svar på tråden Snälla läs!