längtan09 skrev 2013-12-30 16:04:02 följande:
Men snälla. Ja barnet ville kanske ta hål, men pappan har ingen rätt att ensam ta beslutet. För det första har TS ensam vårdnad, och för det andra oavsett hur situationen ser ut så är beslut som dessa något man tar tillsammans.
Jag har en son vars pappa jag har gemensam vårdnad med. Vi diskuterar ALLA stora beslut, till och med när och hur hans hår ska klippas. Om man då dessutom inte ens har vårdnad och enbart umgänge har man inte rätt att göra så!
Mina barn kommer inte få hål i öronen fören de är såpass stora att de kan få ta det på en piercingstudio. Aldrig pistol igen. Det är inte alla pistoler som går att rengöra och "utbildningen" är på många ställen: "Sikta, tryck, torka av" typ. Inget jag skulle utsätta mina barn för. Till dess kan de få låtsasörhängen.
Nu finns det ju inte mycket för TS att göra. Håll koll, om de verkar krångla så ta ur örhängena.
Om man inte är vuxen nog att ta ett beslut själv, är man inte vuxen nog att ha barn heller. Det du skriver gör mig bara förbannad. Jag skulle älskat om min dotters mamma hade vart hos frisören med henne eller gett henne ett par örhängen, färgat hennes hår eller köpt kläder till henne. Det har aldrig hänt, och kommer aldrig hända. Så länge min prinsessa är lycklig så får hon precis vad hon vill. Dock inte tatuering innan hon är tillräckligt gammal.