Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Tagit hål i öronen utan att fråga mig

längtan09 skrev 2013-12-30 16:04:02 följande:
    Men snälla. Ja barnet ville kanske ta hål, men pappan har ingen rätt att ensam ta beslutet. För det första har TS ensam vårdnad, och för det andra oavsett hur situationen ser ut så är beslut som dessa något man tar tillsammans.

Jag har en son vars pappa jag har gemensam vårdnad med. Vi diskuterar ALLA stora beslut, till och med när och hur hans hår ska klippas. Om man då dessutom inte ens har vårdnad och enbart umgänge har man inte rätt att göra så! 

Mina barn kommer inte få hål i öronen fören de är såpass stora att de kan få ta det på en piercingstudio. Aldrig pistol igen. Det är inte alla pistoler som går att rengöra och "utbildningen" är på många ställen: "Sikta, tryck, torka av" typ. Inget jag skulle utsätta mina barn för. Till dess kan de få låtsasörhängen. 

Nu finns det ju inte mycket för TS att göra. Håll koll, om de verkar krångla så ta ur örhängena. 
    Mamma sedan juni 2009
    Du får ta hål på en bebis på en peircingstudio om du vill.
    nevermind skrev 2013-12-30 18:16:48 följande:

Klart du ska ta bort dom!! Men se till att få det fotograferat, helst visa upp dem för familjerätten. Det här är ta mig fan barnmisshandel!! Jag skulle ALDRIG lämna barnet ensamt med honom igen!!!

Men nu får du väl ta och hoppa av kvastskaftet! Hål i öronen är inte misshandel.
    Hannah76 skrev 2013-12-30 21:04:49 följande:
    Ja man riskerar mindre allergier om man väntar.
    Nej det gör man inte. Tål man inte nickel är det skit samma när man exponeras av det.
Svar på tråden Tagit hål i öronen utan att fråga mig