Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14

Hej

Jag hittade hit oxå!

Är i v. 7+4 och haft bruna små flytningar. Hade tid hos läkare idag och fick de ett litet hjärta slå :) det var jättekul i en timme för sedan dess har jag blödit. Är jätteorolig !!! Hoppas det bara är vul som retade livmodertappen! Fick MA iv.8 22 nov och plussade på en gång. Det här är ju vår mirakelbebis..! Är så rädd!

• Patricia4

Hoppas du har fel! Vi har haft vårt ju!

Ända sen mitt MA hatar jag digitala... Har inte ens testat med en sån denna graviditet. Skapar bara en massa extra oro..:/ hoppas ditt pyre växt till sig till nästa vecka!

• Patricia4
    Anonym (Lilla jag) skrev 2014-01-14 16:33:04 följande:
    Nä, urs för blödningar! Hoppas det bara är läkarens härjningar och att det slutar omedelbums!

Stämde tiden som läkaren uppgav 7+4 överens med dina egna beräkningar?

Kram och hoppas att blödningarna slutar genast!
    Om jag räknar dagen för MA ( när hinnsäcken kom ut) som sista mens så är jag i v 7+ 4. Läkaren fick det till 7+ 1 men tillade att det är svårt att mäta exakt för nu snackar vi mm.

Ja jag hoppas jag får behålla, men fy f-n för denna oro.Helt slut!
  • Patricia4
    Solros78 skrev 2014-01-14 17:06:19 följande:

Jag oron tär enormt. Blödde precis lite mer, inget sen igår. Vad är det för konstiga miniblödningar som kommer oregelbundt liksom??

Jag hade mycket lättare att hantera mitt ma i september när det väl var ett faktum än dessa oroskänslir som sköljer över en varje fång man får blödning mm, då gråter jag stup i kvarten.

Hur går det tjejen? Hoppas det har lugnat ner sig för dig.

Jag blöder fortfarande men det är mer åt det bruns hållet och bara när jag torkar mig...hoppet lever.
  • Patricia4
    Solros78 skrev 2014-01-14 21:21:45 följande:
    Jag har blött mer än tidigare nu ikväll men det kommer inte igång på riktigt, jag vill ju bara att det ska gå över nu så jag får börja om på nytt...
    Fan så vi har det! Skickar en kram !
  • Patricia4

Här är det missfall på gång. Har blött hela tiden efter vulet igår och nu kommer det lite klumpar också. Det var ju inte såhär det skulle gå ;(

Tror faktiskt inte att jag kommer försöka igen.

• Patricia4

Hej

Vet inte vad jag ska tro om det här... Blödningarna slutade och nu kommer det bruna flytningar. Har inte ont i tjejmagen men har världens förstoppning ...

Har inte sett något som skulle kunna vara fostret eller hinnsäck.

Om det vore missfall skulle jag väl blöda ut det? Så var det förra gången när det väl hade börjat blöda så kom det ut inom ett dygn. Igår blödde jag näsblod oxå. Undrar om inte slemhinnorna blödde. Vi hade sex på morgonen och sen vul några timmar senare plus förstoppning . Hoppas ändå att lilla ärtan är kvar..! Är jag naiv?

• Patricia4
    Anonym (Lilla jag) skrev 2014-01-15 16:05:00 följande:

Kanske ska tillägga att hos oss är det sex-förbud till minst v 12. Tråkigt, jag vet - men flera av mina mf (6 st) har jag upplevt kopplade till sex och ... ja, jag vet att man inte ska leta bevis... jag har hittat en del artiklar som säger liknande. Men detta är första gången vi undviker - och ja, jag har säkert fel i frågan!

http://www.minbebis.com/barnmorska_online.html/sex-under-graviditeten-n%C3%A4r-man-tidigare-haft-missfall/858 

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m50664599.html

http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?1456524-Orolig-f%F6r-missfall

Tack för ditt svar. Fortfarande inga klumpar men nu är det rött blod igen men inget på bindan. Är så trött på det här.

Kommer definitivt aldrig mer ha sex när jag är gravid...
  • Patricia4

Då var det över ännu en gång. Lilla hinnsäcken med ett litet embryo kom ut efter några timmars värk. Så sorgligt. Mitt tredje missfall, vet att man har rätt till utredning men vet inte om vi vågar försöka igen. Alla dessa drömmar som krossas!

Önskar er alla lycka till!

• Patricia4
    Solros78 skrev 2014-01-16 14:34:08 följande:

Jaha, missfall nr två då på fyra månader konstaterat idag, i v 6+3. Varit på gynakuten nu mitt på dagen och de kan inte se något foster eller så på ultraljudet. Hon såg någon uppklarning (vad det nu är) i livmodern men det var det enda. Så problemet är nu att de måste kolla med blodprov först att det inte är något utomkveds eller så, jag har lämnat blodprov idag och ska göra det igen på måndag så hör läkaren av sig sen och bestämmer hur fortsättningen blir.

Jag mår helt ok i detta, jag har liksom gråtit färdigt och bearbetat detta under veckan, nu vill jag bara få ut allting och få börja om på nytt.

Jag lämnar tråden och önskar er som är kvar lycka till!

Vi får följas åt på den andra tråden Solros! Beklagar så att du inte fick bättre besked. Hoppas det inte är utomkveds. Har du ont ?

Skickar kram, den här dagen kan dra åt.. Du vet.
  • Patricia4
    Ciebie skrev 2014-01-16 16:07:34 följande:

Hej, lägger till mig här också. Jag är gravid i v17, så har iofs kommit en bit på vägen. Har ett barn sedan innan (4,5 år) detta är min åttonde graviditet. Under åren har jag haft två utomkvedshavandeskap varav ett som var akut och fick opereras direkt. Blev då av med vänster äggledare. Och ett annat som försvann med hjälp av cellgifter och tillbakabildades. Hösten 2012 födde jag en flicka i v.20 och har haft fyra tidiga missfall. Läkarna kunde inte binda samman mina missfall därför dröjde de med utredning. I höstas började jag dock med en utredning. Det visade sig då att jag var gravid igen (direkt efter ett mf) de har haft och har stenkoll på mig, men trots att allt ser perfekt ut kan jag inte sluta oroa mig.

Usch vilket rörigt inlägg men det var min historia om än snabb och i knasig ordning

Hej

Grattis till att kommit så långt i din graviditet.vill bara fråga, har du fått ngn hjälp under graviditeten typ trombyl eller liknande?
  • Patricia4
    Ciebie skrev 2014-01-16 16:20:30 följande:

Ingenting har jag fått. De hann ju aldrig påbörja någon utredning. Äter bara behepan (b12), folacin (folsyra) de kollade sköldkörteln och sånt, men alla värden var bra. Bara otur allting tydligen.

Ok , önskar dig lycka till !!
Svar på tråden Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14