Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

NicerDicer fast billigare modell??

www.tvins.com/products/nicerdicer/nicerdicer.php

Skulle vilja ha en sån här.....Nicer Dicer Plus. Men fasiken....600 kr....dyrt!! Har letat på netonnet och elgiganten om det finns nåt liknande som är billigare, men inte hittat. Nån som vet om det finns nån liknande som är billagare? Nån som har denna Nicer Dicer? Är den bra i så fall?

Det är såå tråkigt att stå coh göra sallad, och skiva grönsaker och sånt...Denna ser smidig ut.

• Svar på tråden NicerDicer fast billigare modell??
  • scrapparlotta
    Frontline skrev 2014-01-01 13:11:03 följande:
    Låter dyrt med tanke på att man kan få den för 554:- till 599:-  inkl frakt på många sidor på nätet...

www.halens.se/elektronik-hushallsmaskiner-mat...
    Men jaa.....den finns på andra ställen med Tack!! Ska ut och söka om den finns ännu billigare Ska ju försöka börja mitt nya liv nu med mer grönsaker och sallader. Perfekt med denna då ju :)
  • scrapparlotta
    Frontline skrev 2014-01-01 13:31:16 följande:
    Haha det är möjligt att du gjorde för mig stod att produkter markerade med *** finns inte tillräckligt många i lager av så jag kan inte ens gå till kassan...

Jaja bara att vara med om den kommer in igen Tungan ute
    Nä fick i mailet nu att den var slut.....konstigt. Jaja, hallens var ju billigare med....
  • scrapparlotta

Japp, har fått hem min nicer dicer nu och jisses så bra den var. Snacka om att man sparar tid Går ju hur fort som helst att göra en sallad och potatisklyftor och sånt :)

• scrapparlotta
    Mamma till två gullegrisar skrev 2014-01-09 07:53:01 följande:

Var beställde du ifrån?
    Jag hittade den lite billigare på Hallens och beställde därifrån, blixtsnabb leverans.

Ja den är jätte enkel, det jag kan störa mig på lite är att jag vill ha långa morotsstavar då jag tycker det är jättegott att dippa såna på kvällar och så. Men det går inte att få dom så långa, för då viker sig moroten. Men ska man göra sallat, skiva grönsaker, fruktsallad eller sånt....Skitsmidig!!
  • scrapparlotta

Japp, tillbehören var en potisskalare, typ, och ett rivjärn som man sätter på nicer dicern åxå och så en sorts "handdag" så du inte ska riva fingrarna av dig.....

Jag är jättenöjd med den, har redan på bara dom här dagarna nästan använt den varje dag. Vi åt tacos här hemma för nån dag sen, tärnade gurka och lök på några sekunder. Mortotsstavar (som i och för sig får bli lite kortare i fortsättningen) går skitfort. Stå och dela morötter med kniv så man får fina stavar är skittråkigt. Men går så fort....Har inte testat alla delare (eller vad man nu kallar dom...) än, men dom jag använt är jättebra.

• scrapparlotta
    Mamma till två gullegrisar skrev 2014-01-09 09:16:42 följande:
    Ok dom två då utöver det vanliga som ska följa med. Det som ger tärningar o sv..
    Ja man får liksom alla delare....såna som tärnar i alla möjliga storlekar. Hyfsat stora tärningar till minitärningar. Tror det är tre storlekar på tärningar. Sen skivor, och klyftor. Sen då dom grejerna jag nämnde ovan. Det är mycket pengar, för oss i alla fall. Men vi gör ofta tacos (barnens favorätt) och jag då med mina morotsstavar. Sallad vill vi gärna ofta ha till maten, men är ofta för lat att så och skära gurka, tomater, lök och paprika. Vi har ofta paprika och lök i maten....men det är ju så tråkigt att skära allt. Så vi sa att vi kostar på oss denna. Det krävs dock lite övning innan man blir en hejare på det tycker jag. Vi började testa den på en gång och i börja tänkte man fel....ville ha stavar men fick tärningar.....och tomater är lite knöligt. Eller vi använder oftast körsbärstomater och dom blir lite sladdriga....saften pressas ut. Men när det bara är vi som ska ha det så spelar det ingen roll. Däremot funkade det fint att klyfta en stor tomat. Så...ja, jag tycker det var värt pengarna.....men alla tycker olika. Kolla gärna runt med andra vad dom tycker om du är osäker.
  • scrapparlotta
    fiori84 skrev 2014-01-09 13:28:26 följande:
    Är det bara jag som inte kan få.min grönsakshållare att hålla fast grönsaken/ frukten så.man inte skär sig?
    Har inte testat den än....
  • scrapparlotta
    fiori84 skrev 2014-01-09 21:18:16 följande:
    Säg gärna till när du har det för hur jag än gör det så går det inte.
    Japp, ska hojta till då :)
Svar på tråden NicerDicer fast billigare modell??