• Sagamarielouise

    Namn på kaninerna?

    Hej, vi har köpt fyra kaniner. Min son bestämde att hans kanin skulle heta Michael och hjälpte lillasyster att bestämma namn på sin kanin som blev Joseph . Nu har vi två kaniner kvar och frågan är vad de ska heta? Alla är hankaniner. Vad passar bäst ihop med Michael och Joseph?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn på kaninerna?
  • Arbetsvegan

    Michael och  Joseph låter väldigt B på kaniner.
    Det blir mycket häftigare om du anspelar på att de hänger ihop,

    Förslag:
    Alfa, Beta, Gamma, Delta.
    Kapps. Låck, Äskäjp, Äntär
    Jag, Är, Ett, Troll

  • Sagamarielouise
    Arbetsvegan skrev 2014-01-02 00:48:01 följande:
    Michael och  Joseph låter väldigt B på kaniner. Det blir mycket häftigare om du anspelar på att de hänger ihop, Förslag: Alfa, Beta, Gamma, Delta. Kapps. Låck, Äskäjp, Äntär Jag, Är, Ett, Troll

    Det ska inte vara så svenska namn, helst utan å, ä och ö
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Sagamarielouise
    Arbetsvegan skrev 2014-01-02 00:48:01 följande:
    Michael och  Joseph låter väldigt B på kaniner. Det blir mycket häftigare om du anspelar på att de hänger ihop, Förslag: Alfa, Beta, Gamma, Delta. Kapps. Låck, Äskäjp, Äntär Jag, Är, Ett, Troll

    Fast förslaget imitten är däremot riktigt roligt och intressant! De andra förslagen var sådär
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Lady Paraplyh
    Arbetsvegan skrev 2014-01-02 00:48:01 följande:
    Michael och  Joseph låter väldigt B på kaniner. Det blir mycket häftigare om du anspelar på att de hänger ihop, Förslag:Alfa, Beta, Gamma, Delta.Kapps. Låck, Äskäjp, ÄntärJag, Är, Ett, Troll



    Varför skulle det här vara en trolltråd? Det är väl inget konstigt alls med att ha kaniner.
  • Arbetsvegan
    Lady Paraplyh skrev 2014-01-02 01:36:27 följande:


    Varför skulle det här vara en trolltråd? Det är väl inget konstigt alls med att ha kaniner.
    Jaså det hävdar du att du är? Jag ger namnförslag på fyra kaniner.

  • Lady Paraplyh
    Arbetsvegan skrev 2014-01-02 01:38:47 följande:
    Jaså det hävdar du att du är? Jag ger namnförslag på fyra kaniner.



    Du skrev att TS var ett troll. Jag undrar varför.
  • Arbetsvegan
    Lady Paraplyh skrev 2014-01-02 01:41:52 följande:


    Du skrev att TS var ett troll. Jag undrar varför.
    Läs om läs rätt
  • Sagamarielouise
    fluu skrev 2014-01-02 17:57:50 följande:
    Emanuhel  som vanligt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

    Finns den stavningen på riktigt? Då kanske man kan ha en Manuhel, samuhel och danihel! Eller vad tycker du fluu?😢😜😄😃😝😃😛😀😂😉
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Sagamarielouise
    Sagamarielouise skrev 2014-01-02 18:11:12 följande:

    Finns den stavningen på riktigt? Då kanske man kan ha en manuhel, samuhel och danihel också? Eller vad tycker du fluu?
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Dixie
    fluu skrev 2014-01-02 17:57:50 följande:
    Emanuhel  som vanligt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

  • Dixie

    Varför har ni köpt 4 hankaniner, verkar inte vara den bästa lösningen, eller kaninerna kommer inte att vara tillsammans?

  • Sagamarielouise
    Dixie skrev 2014-01-02 19:27:41 följande:
    Varför har ni köpt 4 hankaniner, verkar inte vara den bästa lösningen, eller kaninerna kommer inte att vara tillsammans?

    Nej, de kommer vara i olika burar!
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Monchichier

    Kan jag fresta med dessa namnförslag?
    Cola, Fanta, Sprite och Pepsi
    Pippilotta, Viktualia, Rullgardina, Krusmynta (Okej att det är tjegiga namn, men en kanin brus sig väl inte om det liksom )
    Pär, Johan, Niklas och Melker (Från Saltkråkan)
    Jonatan, Karl, Mattias och Hubert (från bröderna lejonhjärta)
    Bruce Wayne, Clark Kent, Jay Garrick (Flash) och Alan Scott (Green Lantern)
    Bruce Banner, Reed Richards, Peter Parker och Tony Stark
    Batman, Robin, Nightwing och Alfred
    John, Paul, George och Ringo
    James, Lars, Kirk och Robert
    Freddie, John, Brian, Roger
    Snurre Sprätt, Lille Skutt, Roger Rabbit och Stampe
    Eller varför inte: Felix, Gustaf, Figaro och Sylvester?

    Annars röstar jag på första förslaget. Det sista skulle jag över min döda kropp döpa något husdjur till.

  • elsaaaa

    Gizmo stella ellen candy love Ludde Stampe bamse rosa prins prinsessan Elvis Jesper
    Otis. Siri. Funny juni (juli) Sam.

  • elsaaaa

    Blåklockan, Alva, Alice, Bunny, Tanja, aramiz (s). Laban, labolina, Lukas, lova, Lia, luna,Lilly. Lassie, mysan, molly Musse Ozzy nasse Nelly haily puff. Loke. Ella elli. Happy Hedda pysen piggelin putte pyssling pärlan Pelle .. Finns tusen namn..
    Själv heter mina Gizmo och ellen

  • elsaaaa

    Har också haft några som heter Svea Laban Nemo Gustav smulan simba nala Charlie eller varför inte Enya :)

    Någon dryck kanske ( cola eller colan, Sprite fanta pepsi max

    Max är väldigt fint till hane men ;) och min kompis har två kaniner som heter Lucy och lycka

  • Dixie
    elsaaaa skrev 2014-02-03 11:56:54 följande:
    Har också haft några som heter Svea Laban Nemo Gustav smulan simba nala Charlie eller varför inte Enya :) Någon dryck kanske ( cola eller colan, Sprite fanta pepsi max Max är väldigt fint till hane men ;) och min kompis har två kaniner som heter Lucy och lycka

    TS har redan avregistrerar sig från FL, så hon behöver nog inga fler tips......
Svar på tråden Namn på kaninerna?