• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Heelleennaa

Har någon av er börjat kolla på eller tecknat någon gravidförsäkring? Jag sitter och läser på lite just nu och det är svårt. Skiljer i pris och vad som ingår. Jag tycker det är så svårt att veta vad som behövs och vad man kan hoppa över. Jag är lite inne på Trygg Hansas gravidförsäkring, men jag har inte bestämt mig ännu. Är det någon mer som har kollat på försäkringar och har något bra tips?

• E80

Vi har haft trygg hansas försäkring till båda barnen. Den kan man teckna gratis som gravid och då tror jag även att den är gratis första 6 månaderna efter födseln.

• Ninai

Gravidglow my ass...Flört
    Här har jag också dragits med finnar, vilket jag aldrig annars haft eller har.
    Mest på ryggen och på bröstet, lite i ansiktet men just det har börjat lätta... Och munsår har jag just nu så I hear you Jekkaliten!  När ska man börja skimra och känna sig vacker undrar jag som tycker att varje dag känns som en ful- och bad hairday!?

Vi kommer att kolla upp kön på RUL om 1,5 vecka (syns det inte då har jag ytterligare ett ul i vecka 24-25 så då får vi kanske veta då) , spelar ju ingen roll vad det blir men jag kan inte låta bli att ha en liten miniprocents övervikt i önskan om en flicka med tanke på att vi har en pojke. Tror dock att det vore roligare för sonen om det blev en lillebror av nån anledning.. Vilket som blir toppen! Hjärta

Jag har tecknat trygghansas gravidförsäkring, med tanke på att sonen kom 9 veckor för tidigt så känns detta lite grann av en riskgraviditet (och klassas så även av BM och läkare) och då tyckte jag att en försäkring var på sin plats. Trygghansa var också det bolag som det var enklast att teckna barnförsäkring hos åt sonen trots hans tidiga födsel...

Välkommen Råneåtjej85! (jag bor själv i en by nära Råneå så om ditt nick stämmer och du bor i Råneå så tycker jag att du är extravälkommen in i gruppen! Flört)

• Mosie

Jag har också TH gravidförsäkring, men jag tog den utökade som kostade då jag hade en jobbig förlossning med komplikationer med #2.

Annars är jag med på fika 9/3, men påminn mig gärna :)

Jag vet inte vad som är öppet på söndagar, men Unik i nya Vetenskapenshus om dem har öppet kanske?
    Annars finns Friends, Roasters eller Waynes coffee också. Men som sagt ingen aning om dem har öppen söndagar.

Annars är jag TRÖTT! idag slog det till rejält och jag ska nog gå hem nu för jag orkar absolut inget mer idag. Sonen har gipsat armen efter ett fall också och vi har varit på röntgen nu en vecka efter för att se hur läkningen går, ingen skillnad där. Imorgon har jag BM tid, ska nog med dem kolla järndepåerna, inte bara hemoglobinet för detta är inte normal trötthet.

• råneåtjej85

Det stämmer att jag bor i Råneå!

Då lär vi kanske ses på babysång till hösten då! Var en hel del tjejer från byarna förra gången jag var där med sonen!

• Heelleennaa

Ja det blir nog Trygg Hansas försäkring, fast den utökade versionen. Jag har jämfört lite olika försäkringar nu och det verkar som att man får större ersättning vid komplikationer mm via dom samt att deras försäkring täcker fler saker om jag nu hängt med när jag läst på :)

• Narnia

Jo, vi kollade i försäkringsdjungeln för någon vecka sedan o jämförde lite. Vi kom fram till att Trygg Hansas utökade gravidförsäkring var bäst. Så den kommer vi att teckna. Men visst börjar den gälla först från v.20? Eller ska man ändå teckna så fort som möjligt?

• E80

Idag bokade jag ul privat hos hassler. Det blir först om tre veckor då kommer jag vara i v 14. Jag vill inte ta reda på kön på rul denna gång. Vi gjorde inte det med ettan men med tvåan kollade vi. Vi har haft turen att få en av varje :) Jag gillade iden med facebookgrupp. Där kan man ju välja en sluten grupp. Tycker det kan vara bra att stanna här ett tag till så att fler kan haka på. Och så kan de som vill vara anonyma ett tag till :) Men som du sa Narnia efter fikaträffen...

• emmute

Åh! Jag bor också i Råneå!! Trodde verkligen inte att det skulle vara fler här som skulle få barn ungefär samtidigt som vi! Så kul!! 

Gravidförsäkring har jag tänkt på, men inte engagerat mig så mycket i... Borde kanske ta tag i det, men jag blir så less på att så fort man tecknar en försäkring för ngt eller börjar prenumenera på t.ex. en tidning så sprider sig ens person- och kontaktuppgifter som en löpeld verkar det som - och det hjälper inte att vara med i nix :/ Är kanske överdrivet nojig, men det senaste halvåret har jag verkligen blivit nedringd av alla möjliga sorters företag och organisationer som vill ha mina pengar och MIN TID så bläää :P Nåja, är kanske lite skillnad på en tidning och graviditeten ;)

FB-grupp låter bra för mig med :) 

Tänkte förresten varna för en iofs ganska rolig grej, men börjar man så är man fast - tradera! Rackarns vad lätt det är att klicka hem det ena efter det andra till bebisen! Ojoj, hade inte tänkt börja handla så tidigt, men helt plötsligt så bara hände det och sen går det typ inte att sluta :P 
    Nån fler som "upptäckt" tradera? :O

• Jempiz

Ultraljudet igår gick jätte bra och allt såg då bra ut! Vi ville inte veta kön men då vi kom ut från sjukhuset sa både jag och sambon att vi trodde det var en flicka! Men det är ju bara vad vi tror. Kan lika gärna bli en pojke! Jag blev dock framflyttad en vecka! Så vips hade min halva graviditet gått och jag är nu i v. 20!:) om någon ids får ni gärna flytta mig till 1:à juli på BF listan! Har nämligen bara en IPad och på den funkar inte returknappen! Annars får jag se till att göra det sen! Nu har jag då bestämt mig. Det blir definitivt inget bröllop i slutet av Maj. :P Min moderkaka ligger dessutom lågt så jag ska dit på ett till UL i v.32. Någon annan här som har likadant eller vart med om det?! Jag tycker att en sluten facebookgrupp låter jätte bra!:)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014