Inlägg från: Anonym (skäms) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skäms)

Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!

Har alltid full frys och fullt kylskåp. Skafferi är överfullt. Försöker att inte köpa "ny" mat men ändå så är det så enkelt att köpa den där extra köttbiten som det är extrapris på, eller de där 5 burkarna med krossade tomater. Tror att vi skulle kunna- om vi fick köpa mejeriprodukter- leva på vad vi har hemma minst i en månad. 

Hur gör ni andra? Köper ni alltid nytt mjöl när den gamla påsen är slut? Eller kan ni stå ut med att inte ha något så basalt som vetemjöl hemma? Jag kan inte det, vill inte sakna basala saker hemma som mjöl och gryner, men jag kanske är konstig?

• Anonym (skäms)

Var precis och handlade och lyckades få med mig saker hem som jag egentligen inte behöver. Men idag blir det "skåpmat" dvs sådant som jag redan har hemma. 

Spenatsoppa till oss vuxna och hemmagjord grönsakssoppa till bebisen. Igår lagade jag en kyckling och currygryta med grönsaker. Hade lite småpåsar med olika grönsaker hemma i frysen som jag slängde ihop. Jag köper nästan enbart ekologisk mat, så jag fryser själv istället för att ha i köpfryspåsar. Blir väldigt många påsar i frysen på det sättet. 

Till det hade jag ris och egenodlad ekologisk majs. (låter ju pretto, men av kanske 20 plantor blev det kanske 1 kg majskorn haha)

• Anonym (skäms)

Mackor med tonfisk som pålägg, eller olika röror?

Svar på tråden Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!