• Ms H

Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!

Jag tycker alltid att jag inte har nått hemma som går att göra middag av. Nu när jag läste den här tråden tog jag mig i kragen och gjorde en inventering, fick ihop ca 150 olika grejer på min lista. Då klumpade jag dessutom ihop en del grejer (tex alla olika sockersorter/mjölsorter/kryddor).

Med koll på vad som finns hemma blir det enklare att planera vad jag kan äta de närmsta dagarna och därmed enkelt att skriva handla-lista för att det ska bli kompletta måltider. Jag tänker inte försöka tömma kyl/frys/skafferi, men använda mer av det som finns hemma än jag gör i vanliga fall. Jag börjar idag med en färdiggjord morotssoppa till lunch och till middag nån köttbit, pommes, vitlökssmör och bea, allt finns i frys/kyl och börjar bli gammalt :)

• Ms H
    Anonym (Nystart ) skrev 2014-01-04 11:44:00 följande:
    Kom gärna med tips!

Jag har fyra burkar tonfisk med vatten hemma. Vad kan man hitta på med dem UTOM tonfisksallad som är sååå vidrigt. 

Min absoluta favorit med tonfisk är en pastarätt. Fast du behöver troligtvis kompletteringsköpa många grejer för att kunna göra den)

Koka pastarör.
    Blanda olivolja, skånsk grovkorning senap, balsamvinäger, peppar och flingsalt till en dressing.
    Stek skivad zucchini i olivolja, lite salt och peppar på är gott. Skär körsbärstomater i halvor, avocado i bitar. Häll av vätskan från tonfisken.
    Blanda allt (fast bara en del av dressingen).

Servera (och ställ fram dressingsskålen)

Svar på tråden Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!