Inlägg från: Anonym (råger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (råger)

Varning

en sak jag funderat över:

Killar jag känner som har barn sedan tidigare och träffar tjej utan barn
    så blir det rätt ofta bråk och problem.

Tjejer jag känner som har barn sedan tidigare och träffar kille utan barn
    så blir det sällan problem.

Varför verkar killar ha färre problem med att anpassa sig ?
    eller är det jag som har "orepresentativa" kompisar och bekanta ?

• Anonym (råger)
    Fånga dagen skrev 2014-01-04 14:02:13 följande:
    Det har jag också funderat över. De flesta kommer säkert att svara att det beror på att bonusmammor ofta känner att de förväntas ta ett sånt stort ansvar för sina bonusbarn, på ett sätt som inte förväntas av en bonuspappa.

Kan vara, men jag tvekar.  Kan det inte vara så att tjejer oftare har en "bild" av vad ett riktigt
    förhållande är ?   Att det ses som ett misslyckande att tvingas acceptera en man med barn
    sedan tidigare ?

• Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 15:06:39 följande:
    Ja, för mig innebär en man med barn ett sämre val ur många synpunkter och jag vet många, många med mig som anser samma. Givetvis är det inte en sanning som gäller alla men så är det ju med allt i livet.
    Du har barn själv sedan tidigare men........

träffar du  en kille som ochså har barn så är det  ett sämre val ?

• Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 19:46:54 följande:
    Nej jag har inga barn men skulle jag ha det och bli frånskild skulle jag inse att jag inte är ett första hands alternativ för många. Och jag förstår att det att partnern har barn sedan innan innebär problem och begränsningar som man inte annars skulle ha. Men givetvis så förstår man varandra bättre om man är i samma situation själv, så möjligen skulle jag då resonera på ett annat sätt och kanske se en man med barn som något positivt. Men som barnfri anser jag inte det. Man kan ju ändra åsikt under livet på grund av ens egna omständigheter också.
    Bra då är vi överens,du är inte mitt förstahandsalternativ heller i den må jag över huvud taget
    har ett förstahandsalternativ.

• Anonym (råger)
    Fånga dagen skrev 2014-01-04 14:22:38 följande:
    Misslyckande? Hur menar du då?
    Jag du fråga andra i denna tråd du dom uttryck just detta.
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 21:08:54 följande:
    Japp...jag tyckte jag hade med min gråskala i mitt svar också. Glad Ingen utesluten för gott, men man utsätter sig inte för lidande i onödan.
    Jag har lärt mej oerhört mycket av dina inlägg. Jag avstår från förhållande några år till tror jag.
    Har det rätt bra med mina barn.
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 21:16:45 följande:
    Vad bra jag kunde vara till någon hjälp. Skrattande 
    detvarsåliteså
Svar på tråden Varning