Inlägg från: Anonym (förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår dig)

Varning

Men vem vill vara nummer två för sin partner? Aldrig få tid tillsammansmed honom? Inte jag i alla fall.....Kommer aldrig mera at välja en man som har barn sedan innan om det så betyder att jag lever ensam resten av livet. Hellre det än ensam i ett förhållande...

• Anonym (förstår dig)
    Anonym (bitter) skrev 2014-01-02 21:30:25 följande:
    Han har den inställningen att sätter man inte alltid barnens behov främst och de ska ha sin vilja igenom och speciellt då skillsmässobarn för dom är det extra synd om så är man en dålig människa. Men nu har jag äntligen insett att det här var inte vad jag sökte i en kärleksrelation!
    Nej livet är för kort för att slösa sin tid på människor som inte förstår att sätta värde på det som de har i sin närhet. Kanske det går upp et ljus sen när barnen är stora och de endast levde för sina barn. Då är de ensamma.... 
  • Anonym (förstår dig)

Så som partner till en förälder ska man acceptera att aldrig få vara närmast sin partners hjärta? Det känns inte som ett sådant liv jag siktat in mig på. Jag vill att min man älskar mig lika innerligt som jag älskar honom.

• Anonym (förstår dig)
    Fånga dagen skrev 2014-01-04 13:34:05 följande:
    Kärleken till sitt barn och kärleken till sin partner är ju två helt skilda saker, så din partner kan älska dig lika innerligt som du älskar honom. Vad gör det då att du får dela hans hjärta med hans barn?
    Alla skriver ju hur barnen kommer först då det gäller och jag vill verkligen vara den som min partner alltid står vid min sida i livets alla skeden. Liksom jag gör för min partner.
  • Anonym (förstår dig)

Det är ju helt en annan sak om man har barnen tillsammans dvs det är ens egna barn. Då har man ju kärleken till sina barn gemensamt och man är båda så att säga sist på listan. Men är det någon annans barn som tar all kärlek och tid av ens partner - nej . det är inget för min del. Män med barn är så att säga andra hands val på marknaden.

• Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 14:56:58 följande:
    Men det är din syn på det hela och du verkar ha en något romantiserad syn på kärnfamiljen.
    Om du någon gång i framtiden står där frånskild med barn skulle väl du också vara ett andrahandsval?
    Nej jag har levt styvfamiljslivet så jag vet vad det innebär. I en kärnfamilj slipper man många problem ja, helt klart men det förstår inte de som lever i en kärnfamilj. Givetvis finns det problem också i en kärnfamilj liksom samma problem finns i en styvfamilj. I en styvfamilj finns förutom dessa många fler.....

Givetvis skulle jag vara medveten om att jag som frånskild mamma skulle ha ett andrahandsvärde, ja. Då får man ju välja en liksinnad som har sitt bagage så blir det ju kanske bra till sist ändå.
  • Anonym (förstår dig)
    Brumma skrev 2014-01-04 15:03:05 följande:
    Män med barn sedan innan är andrahandsval FÖR DIG. Kom inte o påstå att det är ngt universellt... Själv hade jag inga barn när jag träffade min man, det hade däremot han. O vet du - det påverkade mitt beslut på ett positivt sätt, för mig var det ett plus...
    Ja, för mig innebär en man med barn ett sämre val ur många synpunkter och jag vet många, många med mig som anser samma. Givetvis är det inte en sanning som gäller alla men så är det ju med allt i livet.
  • Anonym (förstår dig)
    MuppinCowboy skrev 2014-01-04 15:39:50 följande:
    Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst av någon att säga att man är mindre värd eller andrahandssortering osv baserat på om man har barn eller inte.

Jag utgår från personligheten, om någon har barn eller inte gör inte den människan till vare sig trevligare eller otrevligare.
    Nej inte människan i sig men det liv de har att erbjuda.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (råger) skrev 2014-01-04 19:44:26 följande:
    Du har barn själv sedan tidigare men........

träffar du  en kille som ochså har barn så är det  ett sämre val ?

Nej jag har inga barn men skulle jag ha det och bli frånskild skulle jag inse att jag inte är ett första hands alternativ för många. Och jag förstår att det att partnern har barn sedan innan innebär problem och begränsningar som man inte annars skulle ha. Men givetvis så förstår man varandra bättre om man är i samma situation själv, så möjligen skulle jag då resonera på ett annat sätt och kanske se en man med barn som något positivt. Men som barnfri anser jag inte det. Man kan ju ändra åsikt under livet på grund av ens egna omständigheter också.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:33:26 följande:
    Du hade levt styvfamiljslivet och det fungerade inget vidare, så om du möter en partner med barn och du blir stormförälskad backar du pga dina tidigare erfarenheter?

Är det inte beroende på hur personen fungerar i relationen som är det avgörande, inte det du tror, baserat på tidigare erfarenheter som är det avgörande?
    Absolut är det beroende på personen, men det kommer att kräva mer av både honom och mig om han har barn sedan innan. Om han är medveten om det och tar sitt ansvar så då kan jag vara beredd på det extra jobbet ja. Men i första hand väljer jag en utan barn. Å andra sidan är jag inte längre lika naiv när det gäller män med barn så jag ser också situationen på ett annat sätt än när jag trodde kärlek är det enda som avgör.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:46:16 följande:
    Ah, ja, jag kommer fortsättningsvis rata alla blonda män, då det inte gick så bra i den relationen.
    Nu ska jag ragga på mörkhåriga män i förstahand
    Läste du ens mitt svar?
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:52:42 följande:
    Det gjorde jag och jag behagade skämta lite med dig.
    Tycker att du resonerar lite för kategoriskt. Livet består av en faslig massa gråskalor.
    Japp...jag tyckte jag hade med min gråskala i mitt svar också. Glad Ingen utesluten för gott, men man utsätter sig inte för lidande i onödan.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (råger) skrev 2014-01-04 21:13:41 följande:
    Jag har lärt mej oerhört mycket av dina inlägg. Jag avstår från förhållande några år till tror jag.
    Har det rätt bra med mina barn.
    Vad bra jag kunde vara till någon hjälp. Skrattande 
  • Anonym (förstår dig)

Förhoppningsvis så kommer den visade hänsynen från bådas håll så det inte bara är du som ska visa hänsyn men ingen hänsyn ska visas åt dig. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Varning