• MuppinCowboy

Varning

Jag tror inte det beror på om man har barn eller inte utan vilken personlighet personen har.

Är det någon som är egoistisk, empatilös, lat mm så spelar det ingen roll om andras, egnas eller inga barn är inblandade i förhållandet.

Dåliga sidor sitter inte i barnet utan i psyket på mannen/kvinnan

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy

Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst av någon att säga att man är mindre värd eller andrahandssortering osv baserat på om man har barn eller inte.

Jag utgår från personligheten, om någon har barn eller inte gör inte den människan till vare sig trevligare eller otrevligare.

• MuppinCowboy
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 17:10:58 följande:
    Nej inte människan i sig men det liv de har att erbjuda.
    Livet dem har att erbjuda kanske inte är rätt för dig, eller för mig osv men det betyder inte att dessa människor ska behandlas nedlåtande och respektlös, man får ju döma efter hur dem är inte skriva att man automatiskt är andrahandssortering för att man är barnlös eller för att man har barn.

Jag är hellre ihop med en person baserat på om dem är snälla, roliga, trogna osv än baserat på om dem har barn eller inte.

Sen om man inte har samma mål i livet ja då kommer det blir svårt, men inte omöjligt, men oavsett vilket så är varken den barnlöse eller den som har barn andrahandssortering.

• MuppinCowboy
    Anonym (bitter) skrev 2014-01-04 22:17:19 följande:
    Jag o mannen ska göra ett nytt försök. Jag ska respektera hans kärlek till barnen o (som jag alltid gjort) behandla barnen vänligt och han ska vårda och värna vår egentid är det sagt. Hoppas vi löser det...
    Lycka till TS.

Det viktigaste är att man visar hänsyn och respekt till alla i den nya familjen, bonusar som bio, vuxna som barn.
Svar på tråden Varning