• Anonym (tim)

Varning

Anonym (bitter) skrev 2014-01-02 17:59:04 följande:
    Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

Låter som nån som ägnar sig åt känslomässig utpressning för vem vill va en egoist och hindra pappa och barn att umgås... är han sån som tycker du ska planera ditt liv totalt efter honom? Som ställer in era planer i sista sekund för ni skulle ju ändå bara... och det kan nu ju göra när som helst?
  • Anonym (tim)
    Lilje skrev 2014-01-02 18:10:28 följande:
    Funkade bra för mig, vi har båda barn från innan och vet vad det innebär. Lösningen för oss var att inte flytta ihop och leka kärnfamilj, men leva som särbos, vilket är perfekt på alla sätt. Vill jag inte förhålla mig till andras barn stannar jag hemma. :)

Är nog en fördel att båda har barn och ingen kan säga "du vet inte hur det är".
  • Anonym (tim)
    Anonym (bitter) skrev 2014-01-02 21:30:25 följande:
    Han har den inställningen att sätter man inte alltid barnens behov främst och de ska ha sin vilja igenom och speciellt då skillsmässobarn för dom är det extra synd om så är man en dålig människa. Men nu har jag äntligen insett att det här var inte vad jag sökte i en kärleksrelation!

Kan väl va rätt om barnen är små och de just skiljt sig men inte bara för att. Man kan skilja sig och ändå låta sina barn få va som vanliga barn. En del bara krånglar till det för sig och höjer sig själva till skyarna när de vrider sig ur led för det de tror är det bästa för barnen. Låt dem dejta varandra istället
  • Anonym (tim)
    fluu skrev 2014-01-04 08:46:54 följande:
    Bra varnat TS..... Det är inte speciellt kul för barnen heller.

Nej barnen ska inte behöva uppleva att pappa träffar en ny kärlek. Vill han ha vuxen kärlek bör han sköta det så de slipper känna till nåt. Stackars barn. Eller?
  • Anonym (tim)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 13:35:41 följande:
    Alla skriver ju hur barnen kommer först då det gäller och jag vill verkligen vara den som min partner alltid står vid min sida i livets alla skeden. Liksom jag gör för min partner.

Man kan se det som att kärleken till barn och till partner kommer från olika konton. Det är inte samma slags kärlek man konkurrerar om. En förälder som ständigt avbokar planer med partnern med barnen som ursäkt hade nog varit en lika stor skitstövel även utan barn.
  • Anonym (tim)
    fluu skrev 2014-01-04 17:39:36 följande:
    Här övertolkas det ja... Träffar en förälder någon ny är det hens skyldighet att se till att relationerna funkar OM man vänjer att bo ihop.

Bara om man väljer att bo ihop. Innan dess är relationen inte på allvar. Eller hur menar du nu?
  • Anonym (tim)
    fluu skrev 2014-01-05 00:08:29 följande:
    Överkänslig? Jo, det kan väl vara på allvar, men att relationen barnen-nya partnern fungerar är inte lika viktig om man inte tvingas bo ihop.

Tycker bara du är otydlig. Nu säger du tex nåt om att "man tvingas bo ihop". Vem har tvingat vem att bo med vem i den här tråden? Tråden handlar om en man som ständigt avbokar planer med partnern i sista stund.
  • Anonym (tim)
    Anonym (Sunt) skrev 2014-01-05 09:17:11 följande:
    Jag kan också tycka att barnen får för mycket utrymme ibland. Det är nog sunt att lära sig att man får vänta ibland och att man får anpassa sig, även som barn. Sedan måste man ju alltid finnas för sina barn om de har akut behov av detta men det betyder inte att de kan styra och ställa i stort och smått alltid, detta då blir större. Jag tror man gör dem en björntjänst om man alltid följer deras minsta vink. Men det är svårt.

Håller med.

Jag tror man kan vara där för sina barn minst lika bra genom att lägga mycket krut på att förklara hur saker och ting hör ihop. När du är hos mamma så gör pappa saker som han måste eller vill göra, och vice versa. Att alltid vara på standby för sina barn, är det inte så ibland att barn kan tycka synd om den förälder som är "ensam", att mamma och pappa visar att de har andra planer motverkar såna tankar.

Om barnen ständigt vill byta dagar är det kanske läge att fundera på om man ska ändra upplägget, kanske inte ha vv med 7 dgr här-7 dgr där, kanske ska man se på andra möjligheter, kanske 5 dgr här-5 dgr där, eller må-ti här, on-to där, varannan fr-lö-sö, om möjligt. För man bör väl fundera på varför barn längtar efter pappa när man är hos mamma, och vice versa, och se till att de kan trivas och må bra där de är.
Svar på tråden Varning