• mia1234

min 2åring är vegetarian.

Jag har en 2åring som inte vill äta kött å fisk. Har försökt med det mesta men han vill bara äta pasta å potatis typ. Grönsaker går inte heller. Har någon något tips på vad man kan ge så han får i sig näring. Han äter absolut inte om maten är kladdig och den får inte va för torr

• Svar på tråden min 2åring är vegetarian.
  • mia1234

Ägg äter han inte. Extremt kräsen är han. Går inte göra vegobiffar för de e som kött tycker han å då äter han inte blir tokig är de kladdigt kör han bara ett finger i å känner sen sitter han där å petar bort. e de tort så spotar han ut de derekt.

• mia1234

Grejen e den att han äter inte alls om de inte fins potatis eller pasta. Han vill absolut inte äta något annat. Men jag tycker de e så extremt dåligt med vitaminer för honom. Han har en tvilling som är raka motsatsen. Tvillingen verkligen älskar mat, när broden inte äter så brukar han ta brodens. Jag e mest rädd att han får vitamin brist. Han kan tänka sig äta korv med bröd om vi är ute å handlar å han får sitta i en kundvagn. Hemma total vägrar han Kan ju inte hänga på ica hela dagarna för att han skall få lite kött

• mia1234

Det går inte röra ihop maten då äter han inte, eller så pillar han ut varje makaroner för sig å äter en efter en. Kyckling äter han inte heller.

• mia1234

Mitt problem är inte att han sitter å gapar om han inte får som han vill. Vi varierar kosten mycket å de vi andra äter får han med. särbehandlar inte honom alls. Problemet är att jag e orolig att han får vitmin brist. Frukt älskar han å de får han med.

Svar på tråden min 2åring är vegetarian.