Inlägg från: Jennie Brunflo |Visa alla inlägg
  • Jennie Brunflo

Bröllopslekar

Jag var med om många töntiga lekar när jag var på bröllop sist, men EN var faktiskt rolig.

(Jag insåg då att lekarna inte är så tråkiga/löjliga...utan det är snarare stämningen på festen och brudparets inställning som avgör om det blir kul eller töntigt.)

Den klassiska leken:
    Brudparet sitter på varsin stol med ryggen mot varandra. Paret tar av sig sina skor och ge varsin sko till varandra. Alltså ska både ha en dam och en herrsko.
    Sedan ställer lekledaren frågor och brudparet håller upp den sko som är "rätta svaret".
    Ex. Vem diskar mest? Vem bäddar oftast? Vem dammsuger oftast? Vem har valt blommor på bröllopet? Vem friade? Vem har bjudit på frukost på säng oftast? osv

Fortsättningslek.
    Bruden har ett block och penna. Lekledaren frågar en fråga, bruden skriver svaret...och sedan säger brudgummen svaret...och så får bruden hålla upp svaret och se om det är rätt. Sedan byter man så brudgummen får skriva.
    ex. Var träffades ni första gången? Vad hade hon på sig? När träffade du hennes föräldrar? Vad var ert första gemensamma telefonnummer?
    osv.

Kanske är det jättevanliga lekar, jag vet inte! Men det är ett tips allafall!

Svar på tråden Bröllopslekar