Inlägg från: Anonym (Hypokondrisk med nagelproblem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hypokondrisk med nagelproblem)

Nagellossning

Jag har sedan ett par veckor fått nagellossning på flera utav mina fingernaglar. Eftersom jag är väldigt hypokondrisk måste jag få höra om någon har erfarenhet utav detta. Det dök upp väldigt plötsligt och till saken hör att jag har använt depends gellack med uvlampa konstant under ca 6 månader. Har heller inte använt remover få jag tagit bort detta utan har dragit av det. Kan det här vara en reaktion utav det eller vad kan det vara? Det har blivit lite bättre sen jag tog bort det och låtit naglarna bara vara.

• Svar på tråden Nagellossning
    sofiesan skrev 2014-01-03 16:36:36 följande:

Vet inte riktigt vad du menade med drunkna men antar att de va ett t9 fel:))
    Det vanligaste orsaken förutom då kemisk reaktion är att man petat för mycket under nageln med något vasst så förseglingen mellan plattan och bädden lossnar.

Men självklart sjukdom också och nagelsvamp

Nämen, jäkla T9 :)

Det var just det där med annan sjukdom som satte igång hypokondrin så jag knappt kunnat sova!!! Helt plötsligt så blev jag livrädd för det här.

Någon annan som har erfarenhet?

Kan kanske vara en kombo utav båda då jag haft det sjukt stressigt dom senaste fyra månaderna. Har det gått tillbaka fort för dig när det hänt ( som att det växer ihop själv) eller har det växt bort? Tycker att mitt förändras och blir lite mindre och då måste det ju ta fäste igen.

Och ja, jag har tyvärr dragit bort gelén då removern inte funkat alls. Tyckte det kom så plötsligt dock efter att ha gjort det många gånger. Men det kanske inte är så konstigt ????

Läste någonstans att Tea tree olja kunde vara bra för att läka det. Vet du något om det?

Anonym (samma) skrev 2014-01-04 09:23:17 följande:
    Jag får samma när jag stressar, fast mitt är mycket värre, mina naglar släpper nästan hela vägen ner, har kollat det hos läkare men kunde inte hitta annat fel än att jag var enormt stressad
    Hur har ditt läkt? Har det växt ut (vilket) ta väldigt lång tid!
    Khaleesi skrev 2014-02-21 19:29:42 följande:
    Såhär jävliga :(
    Oj, det där såg inte roligt ut! Då är ju mina riktigt lindriga.
    Khaleesi skrev 2014-02-21 20:59:17 följande:
    Mina började lite grann, jag vilade några månader och var sedan dum nog att börja igen. Gör inte det. Har klippt ned hela tumnageln nu, det har ruttnat under. Sån panik nu, överväger att åka till en akutmottagning i helgen, rädd för blodförgiftning.
    Har du använt dig utav Depend gellack?

Ta bort det direkt. Mitt kom ganska plötsligt när jag bytte till en färg jag aldrig hade haft. Tog bort det på en gång då och ser ju att det blir bättre men kommer ta lång tid innan allt är läkt. Har även fått tag på nåt som heter SAV your nail som ska vara bra vid sånt här.

Svar på tråden Nagellossning