Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Anonyma viktklubben

Hej!
    Här vill jag vara med! Har ca 10-12 kg att gå ner, är 173 cm och vill väga 72 kg vilket jag gjort tidigare och hade då stl 38/40 i alla kläder vilket jag tycker är helt okej storlek när man snart är 50 år. Har nu stl 42/44 istället, inte kul Gråter.
    Jag är 4-barnsmamma till ungar i åldern 4-20 år. Min våg har gått sönder, provade med att byta batteri men det hjälpte inte. Har nu beställt en ny som troligen kommer på tisdag så då uppdaterar jag med vikten. Kommer även att väga mig varje tisdag på jobbet på en riktig sjukhusvåg!

Vill så gärna använda alla snygga jeans som värmer min garderob............

• Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 21:16:15 följande:
    Hej Karin och varmt välkommen!

Låter väldigt härligt med en stor familj med 4 barn! Men jag förstår om det blir ont om tid till att hinna träna alt. äta som man vill när både mat och klockslag ska anpassas till så många!? Har du tänkt något på hur du vill lägga upp din viktnedgång?

Jag har också jeans i garderoben som ligger och väntar. Just nu passar nog inga byxor alls särskilt bra på mig Gråter Knappt jag vill visa mig utan kläder för sambon.... Men det är väl därför vi alla samlats här Så vi kan heja på varandra.

Hoppas vågen är snäll på tisdag! Alltid roligt om man väger mindre än vad man väntat sig :)

Tack Victoria!
    Jag var med i viktväktarna våren 2011 och gick ner 7,5 kg och har kvar materialet så det lutar åt att börja räkna points igen! Tyckte att det var rätt kul att komponera olika maträtter!
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-05 10:25:05 följande:
    Åh, vad duktigt, hur länge höll du på då? Jag har hört fler som varit framgångsrika med viktväktarna, men har aldrig provat själv. Är VV lätt att följa? Antar att man "kommer in" i tänket efter ett tag :) Jag älskar att laga mat, försöker också tänka lite extra nu på att använda nyttigare och kanske lite fettsnålare alternativ i matlagningen. Du får gärna dela något gott recept som du komponerar ihop sen :)

Jag var medlem i 3 månader men kilona gick jag ner på 8 veckor, sen blev det kris för min mans lillebror körde ihjäl sig och livet stannade upp.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-06 10:44:12 följande:
    Jag har också hört mkt gott om viktväktarna! Nu finns det ju även på app och på internet! Får kanske fundera på det där;)

Jag brukar kunna hålla mig borta från socker, men när jag då blir sugen, så har jag alltid ett mörkt choklad ( 70%, inte 86% )med mint och två rutor brukar stilla mitt begär bra:)

Ska vi snacka byxor tjejer så kan jag berätta att jag har fem par nya som väntar på mig???? går fortfarande runt i mammabyxor, dock är de för stora men är sköna vid mitt snitt och de andra får jag ju tyvärr inte på mig...
    jag har 14 par jeans och byxor som inte passar
  • Anonym (Karin)

Jag har lovat mig själv en ny tröja, top eller kofta varje barnbidrag OM jag har gått ner i vikt! Byxor har jag som sagt gott om, även rätt många klänningar i stl M.

• Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-06 11:29:53 följande:
    Vilken bra idé! Gör det något om jag lånar den av dig? Skäms Gav mig tanken om att ha en liten "goodiebag" hemma där jag får välja något vid varje vägning om jag gått ner.
    Goodiebag? Innebär det något godis att äta eller nån annan form av belöning? Jag tror inte att det är bra att belöna sig med gotter!
  • Anonym (Karin)

Har lite träningsvärk i benen idag efter ett par timmars skridskoåkning med barnen igår. Vi lekte "pjätt" och jäklar vad snabba ungarna är på sina skridskor!! Jag fick jaga dem hela tiden!

Svar på tråden Anonyma viktklubben