Inlägg från: Anonym (Bettan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bettan)

Anonyma viktklubben

Jag är med! ( äntligen något anonymt! )

27 år, 173 cm, 78 kg.

Mål : 68 kg.

Det är mammakilon som ska bort! Vägde 73 innan jag blev gravid, men trivdes inte då heller med min vikt.

Utesluter en del kolhydrater tänkte jag. Ammar och bm säger att det kan opåverka mjölken om jag tar bort alla kolhydrater.

Och så måste jag såklart börja röra på mig mer!

Heja oss!

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-03 17:12:22 följande:
    Hej och välkommen du också Bettan :) Jag håller med, äntligen något anonymt! Har väntat på att någon annan skulle starta en anonym tråd nu efter jul men icke.

Hur länge sedan fick du barn? Tänkte att en del får ju hjälp av själva amningen att tappa vikt :) Jag tror inte heller att det är farligt på något sätt att inte äta socker, gluten och så mycket stärkelse, tvärt om är det nog riktigt bra för våra kroppar att slippa det.

Ja, vi ska bli riktiga snyggingar till sommaren! smile2.gif
    Fick barn för fyra månader sedan, men tyvärr så går jag inte ner. Eller jo, snarare upp nåt kilo.. Kan det bero på att man del ammar? Jag trodde amning skulle vara värsta metoden, men icke sa nicke!

Tycker det är så svårt att komma igång nu när sambon fortfarande är hemma, finns ju noll rutiner :/
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 14:29:24 följande:

Jag mår jättekonstigt idag. Kan det bero på att jag inte åt något socker i form av godis igår?! Känner mig nästan lite sjuk. Jag hoppas att det bara är "avgiftning" och att det går över om några dagar. Får bli en kopp kamomillte nu och lite läsning :) Min sambo ska göra kanelbullar sen med vår son och hans kompis som kommer senare i e.m. Får väl se hur det kommer gå att motstå................... Tyst Ge mig styrka säger jag bara!

Sån där blir jag alltid när jag slutar med socker! Helt galet vad det gör mot kroppen.. Kör man lite lchf stuk kan jag rekommendera jordgubbs te med grädde i, smakar smält glass?????
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 14:26:19 följande:
    Vet du, det var likadant för mig när jag fick barn (snart 7 år sedan dock!). Jag gick upp extremt mycket i vikt under graviditeten och alla sa "när du börjar amma så kommer kilona raaaasa" men nää... Jag fick verkligen kämpa stenhårt för att det skulle hända något och stundtals kändes det som om ingenting hjälpte. Långa promenader och stenkoll på kosten. Det är så mycket hormoner i omlopp när man är gravid och ammar. Jag tror att för en del gör hormonkaoset att de rasar i vikt, men för andra blir det motsatt effekt. Beror på hur obalansen av hormonerna yttrar sig för den enskilde. För mig kändes som om kroppen höll fast stenhårt i allt fett typ som en "överlevnadsgrej" för att man ska klara av att amma även om maten skulle sina.

Jag förstår att det måste vara svårt ö.h.t. med fasta rutiner när man har en så liten och sen din sambo också hemma. Blir kanske lite "semesterkänsla"? Man kan ju vara uppe hur länge man vill, sova när man vill o.s.v. och så beror det ju en del på hur bebisen sover m.m.

Men om du skär ner på kolhydraterna som du tänkte så tror jag att det kommer hjälpa mycket :) För mig hjälper det också mycket att äta lite men ofta så jag försöker äta varannan timme även om det är svårt att komma ihåg ibland. Kan vara ett kokt ägg bara som man slänger i sig. Tycker det hjälper till att öka min förbränning. Och långa mysiga promenader med barnvagnen, men det gör du säkert redan:) Jag tror ändå att dina hormoner kommer lugna ner sig snart och att det då sätter fart på viktminskningen! Om inte annat så kommer ju din kropp må bra av bra mat och bebisen också då du ammar :)
    Precis! Känns som att det är semester. Längtar lite tills nästa vecka så man kan få in rutiner. Barnvagns promenader tar jag gärna, men tyvärr har det inte blivit så många nu under ledigheten.

Ja, det där med att äta ofta så förbränningen ökar tänkte jag testa faktiskt! ????
  • Anonym (Bettan)

Jag har också hört mkt gott om viktväktarna! Nu finns det ju även på app och på internet! Får kanske fundera på det där;)

Jag brukar kunna hålla mig borta från socker, men när jag då blir sugen, så har jag alltid ett mörkt choklad ( 70%, inte 86% )med mint och två rutor brukar stilla mitt begär bra:)

Ska vi snacka byxor tjejer så kan jag berätta att jag har fem par nya som väntar på mig???? går fortfarande runt i mammabyxor, dock är de för stora men är sköna vid mitt snitt och de andra får jag ju tyvärr inte på mig...

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-06 11:11:06 följande:
    Åh, mörk mintchoklad är ju himmeskt god! Gillar den där Premium havssalt också. Tror de har extrapris i vår affär just nu så ska kanske köpa hem två kakor och ha i skafferiet :)

Vad kul med fem par nya byxor som väntar i garderoben! Jag tror jag ska ge mig själv en stor shoppingupplevelse sen i slutet av denna resa, det är alltid kul med nytt och garderoben behöver nog uppdateras lite! Då har vi ju verkligen något att sträva efter :)

Hur har helgen gått för dig Bettan? Hoppas att ni haft det mysigt iallafall!
    Jag vet!! Åh, båda de är så goda!

Ja, så skulle jag med vilja göra! Har tänkt att önska mig pengar och presentkort när jag fyller år, och sen shoppa nytt till mig själv när jag är i mål! Belöning är bra!

Förra gången jag gick ner i vikt, så hade jag även belöning i form av; vid varje två kilos nedgång var belöning en solning, och vid sju kilo så var det att gå till frissan:)

Helgen har faktiskt gått bra!

Jag laddade hem två appar; viktkoll ( superbra! ) och lifesum. Dock räknade den ut att jag skulle äta 1264 kalorier om dagen, och amning tar typ 300-500 kalorier, så vet inte om det är lite lågt. Får se..

Hur går det själv? :)
  • Anonym (Bettan)

Hur går det för er? :)

Själv går det ganska bra, är motionen som behöver bli bättre. Har bara varit ute på promenad á 30 minuter per dag.

Men, jag och sambon har kommit överens om att vi ska ge varann tid tre dagar i veckan, så att vi kan gå och gymma. Känns bra!

Och har bestämt ( med appen viktkoll ) att jag väger mig på torsdagar:)

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Maja) skrev 2014-01-08 00:09:05 följande:

Hej! Får jag vara med?

Jag behöver gå ner ganska mycket, 20kg till matchvikt. 5 kg för att hamna under 90, ytterligare 5 för att hamna på ordinarie tjockisvikt, 5 kg för att tycka att det börjar likna något och sen träna bort ytterligare 5 kg för att bli fast i hullet.

Jag är 180 cm och väger idag 95kg (skulle jag tro, vågen la lägligt av precis när jag ställde mig på den). 
    4 kg i månaden i 5 månader bör ge mig en bra kropp till sommaren. Men egentligen är jag glad för 15 också. Mindre än 12 är inte ok!

Såg att ni hade olika appar som hjälpmedel. Vilka rekommenderar ni?

Vad roligt med fler här:)

Kommer du fixa galant! Vi är här för att peppa varann. Jag har satt målet på 10 kilo men skulle gärna gå ner 14 kilo.

Som ovannämnda, så har jag med de apparna. Lifesum och viktkoll. De är jättebra tycker jag:)
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-09 08:49:16 följande:

Bettan: Amning och bantning är ingen bra idé har jag för mig. Massa gifter frisläpps i kroppen när man bantar. Dessutom måste du ju ha en näringsrik kost så att barnet ditt får i sig det hen behöver.

Kolla upp det så det inte blir helt galet.

Jag har med hört om att hård bantning inte är bra, så har kollat upp det!

Ett kilo i veckan är helt okej, OM man äter bra mat och motionerar.

Så det var skönt att ha koll på det:)

Tack för omtanken!
  • Anonym (Bettan)

Vägningen imorse gick bra! Väger nu 76,1, så har gått ner 1,9 kilo.

Mest vätska säkert, det går man ju ner mycket utav i början! Sen är ju ett kilo i veckan "lagom" ( om det går såklart! ) när man ammar. Vi får se nästa vecka:)

Min bm ville förresten att jag skulle skriva upp lite hur jag äter, antagligen så hon kan se lite sen om det är bra:)

Svar på tråden Anonyma viktklubben