Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Anonyma viktklubben

Sambon åkte på ofrivillig bantningskur igår. Magsjuk så det sjöng om det. Går bara och väntar på att jag ska få det. Hoppas så klart att jag klarar mig! På gymmet var det x-antal gymnasieelever som bara stod och snackade och flamsade vid maskinerna idag. Blev både störd och irriterad så jag åkte hem ist. Nu är jag mer än sugen på att byta gym!

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-03 18:47:32 följande:

Fy vad trist, både med magsjukan och flamsande tonåringar. I går på gymmet var det två tonårstjejer som låg mitt på mattan där man ska stretcha och bara skvallrade. Hade sett den komma in på gymmet tio minuter tidigare....undrar om de gick hem och unnade sig chip för de "har varit på gymmet"? ;)
    På ett sätt känner jag att jag inte ska klaga på gymmet för det är ju ändå gratis att träna där för mig men samtidigt så känner jag att träningen blir lidande. Företaget är med och finansierar en gymnasieutbildning och dessa elever har sina idrottslektioner på friskvårdsanläggningen. Men vad hände med vanlig hederlig gympa som en annan hade i grundskolan och gymnasiet? Vi fick minsann inte pumpa på något gym utan det var redskap (trist hinderbana) varvat med bollsport.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-03 21:22:43 följande:
    Usch magsjuka är inte roligt. Hade aldrig haft det innan jag fick dagisbarn. Efter första barnet skolats in på dagis så fick jag prova på det där med råge men om man ska se något gott med det så tappade jag de sista mammakilona jag hade kvar efter det barnet (blev sen gravid med 2an någon månad senare och gick upp 26kg...).

Vägde mig imorse och hade gått ner till 59,2 så 300g på en (dålig) vecka. Gått runt hela dagen och länktat till imorgon då jag ska få bege mig ut i löparspåret igen.  
    Härlig med löptur och att du ser fram emot det! Hoppas att det känns lika pepp imorrn! Jag tog en promenad till min mormor för att lägga lite grejer i hennes ena frys, tänkte jogga på hemvägen. Det jag inte tänkte på var att i princip alla mina byxor är för stora. Det blev mer fokus på att hålla byxorna uppe än jogging...
  • Anonym (Elin)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-04 21:05:57 följande:
    Bra tips men telefon har inte sånna smartheter. Kört ett pass idag också. Till nästa gång blir det allt att öka till iaf 5min power walk och 2min löpning x 4 rundor. 
    Jag tror att det är så man ska börja! Öka lite för varje gång. Jag tog en pw/joggingrunda på 7,1 km idag. Klarade det på exakt en timme.
  • Anonym (Elin)

Nu är jag så där jobbig och lägger upp bild igen. Ni minns väl mina favvojeans? De är för stora nu! Rensade ut 8 par byxor idag. Belönade mig med att köpa två par nya träningsbyxor.

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-04 21:34:57 följande:

Oj vilken skillnad! Hur många kg ner är det nu? Suveränt jobbat!
    I fredags stannade vågen på exakt -10 kg. Tänkte väga mig på torsdag eller fredag igen.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Li) skrev 2014-03-04 22:12:38 följande:
    Missuppfatta mig rätt, men bara -10 kg? Ser ut som mer :). Väldigt bra jobbat!

Jag önskar att det var mer. ;) Men jag tränar ju styrketräning 6 ggr i veckan så jag kan tänka mig att någon muskel kanske har vuxit lite och de väger ju mer än fett (men inte så överdrivet mycket mer).
  • Anonym (Elin)

Både sambon och jag tyckte att min viktnedgång borde belönas med en klippning så det blev ett besök på stans dyraste och bästa salong. Är riktigt nöjd med klippningen för en gångs skull!

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-06 08:05:10 följande:
    Idag har jag en sådan där "men fan vad kroppen är konstig" viktuppgång.... Plus 1,5 kg sedan i måndags bara för att jag har träningsvärk. Om jag bara hade en vägdag i veckan skulle det kännas ohållbart. Nu vet jag i alla fall att det är borta till i morgon eller på lördag.
    Jag har jordens träningsvärk så även här har det inte heller hänt några mirakel på vågen. Förvisso -300 gram men tror att det är mer. Får se vad vågen säger när träningsvärken är borta...
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-06 08:36:33 följande:

Nere på 74,0 igen! Puh.  Idag blir det styrketräning OCH promenad tror jag :) Till mellanmål ska jag prova det nya amerikanske fenomenet "chia pudding", blir spännande... 

Läste lite snabbt om chiafrön och det verkar inte helt tokigt! Kanske ska ta och testa. Du får gärna skriva vad du tyckte om det sen samt vad det smakade.
Svar på tråden Anonyma viktklubben