Inlägg från: Anonym (Zefira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zefira)

Anonyma viktklubben

Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 12:56:29 följande:
    Jag drog iväg ett sms till kompisen som har gymmet som sitt andra hem och frågade om han kunde hjälpa mig lite. Fick precis svar och imorrn får jag hjälp! Känner mig riktigt peppad! Dessutom ska det bli kul att träffa honom igen. Var väl i juni som vi sågs senast.
    Vad kul, motionerar lite åt mig också är du snäll Flört
  • Anonym (Zefira)

Hej!

Jo överlag så är jag  nöjd med helgen faktiskt. Igår åt vi grillat: fläskkarré, potatisklyftor, bearnaise samt ugnsrostade grönsaker och vitlökssmör.  Jag åt inte klyftpotstisen men drack 2 glas vin till maten. Sen åt jag nog lite för mycket nötter på kvällen Flört
    Dagens middag blir grillade kycklingklubbor, currysås, basmatiris. Fast till mig kokar jag också bulgur.

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-26 18:37:04 följande:
    Verkar vara fler än jag som har fått mensen den här veckan! Jag hoppas att vågen är snällare när den tagit slut! Jag glömde att ta en "före-bild" för tre veckor sedan men kom på det för två veckor sedan och tog en då (vänstra bilden). Tog en ny bild idag och jag tycker att jag ser skillnad.

Wow, japp det är skillnad på högra bilden jämfört med den vänstra. Det syns att du har gått ner Solig
  • Anonym (Zefira)

Oj, ett tag sen jag skrev här. Själv har jag inte gått ner i vikt utan upp 0,7 kg men jag fick mensen idag så det var nog därför Flört  Håller med om att nu får våren komma. Sen i söndags har vi haft blåst och snö varje dag. Det går knappt att vara ute.
    Till middag idag gjorde jag en Thai kycklinggryta till middag. Jag åt bara själva grytan och hoppade över äggnudlarna. Blev faktiskt mätt på det Glad

Keep up the good work girls!!{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Zefira)

Jag funderar på att börja dricka proteindryck på pulver som man blandar själv. Är det någon av er som dricker det och som kan rekommendera något bra proteinpulver?

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 19:44:12 följande:

Jag har OneMeal French Vanilla från Fitnessguru som är måltidsersättning. Smakar väl rätt okej. Sen har jag både Casein och Whey 100% från Body Science. Men det beror ju på om du ska ersätta måltider, komplettera för att du äter kost som inte innehåller tillräckligt med protein eller ta efter ett hårt träningspass.
    Oj, bra fråga. Har bara läst att det är bra att dricka proteindryck till mellanmål vid viktnedgång. Ska inte ersätta måltider och tränar just nu inte hårda träningspass.
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-05 19:52:07 följande:

Äter du vanligt proteinrikt mellanmål som det är, så behöver du absolut inte dricka proteindryck :)

Går minst lika bra att äta keso/kesella/äggvitor eller dylika rika proteiner.

Aha, då vet jag. Tack så mycket! Glad
  • Anonym (Zefira)

Just nu äter jag det jag känner för då jag i helgen drabbades av njursten och blev opererad. Inför operationen så var jag tvungen att fasta så var utan mat och dryck i måååånga timmar. 

• Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-11 20:47:40 följande:

Usch vad tråkigt! Hoppas du kryar på dig snart. Och det är klart när man går igenom något sådant får man äta det kroppen vill ha.
    Tack! Solig
  • Anonym (Zefira)

Härligt att det går så bra för er Glad   Själv har jag ätit alldeles för onyttigt den senaste veckan. Det grämer mig också nu när snön smält bort att jag inte kan gå ut och promenera. Har fortfarande njursten och väntar på att få remiss till Karolinska universitetssjukhuset så att jag kan få dom "bortsprängda". Tyvärr lär det dröja då det är kötid på ca 2 månader. 

• Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-24 12:45:15 följande:
    Även min vecka var onyttig men skördade framgång ändå. Ska fira mitt under 60 sträcket med att köpa mig en träningsjacka och skor så jag kan börja löpträna. Har alltid tyckt det ser rofyllt ut men har haft så dålig kondis samt bara bestämt mig för att det inte är nått för mig utan att änns testa. Nu ska jag banne mig ge det ett ärligt försök i år och har satt upp ett "åtgärdsprogram" på 2mån där rask promenad långsamt fasas över till löpning. 

Angående stenarna behöver de sprängas för att du ska fungera normalt under tiden? Sambon här fick njursten för en tid sen och skrek nog värre än jag på förlosningen. Fick en woltarenspruta och så var han "botad". Fick tid för röntgen 6v senare och har kört på som vanligt sen dess med de läkemedel han fick med sig hem.  
    Härligt, det tycker jag att du ska fira Skrattande

Jag låg inlagd på lasarettet för ca 3 veckor sedan. Jag var inne första gången en torsdag och fick då 2 sprutor Voltaren.På fredagskvällen tog jag en Voltaren då jag fick så ont. Senare på natten fick jag mera ont och tog en till som tyvärr inte hjälpte. Jag ringde då 112 och blev hämtad av ambulans. Av ambulansmännen fick jag en spruta Voltaren som inte hjälpte speciellt mycket. Väl på lasarettet fick jag en till spruta och blev sen inlagd. Blev sen röntgad under dagen och läkaren sa att jag har 10 mm stor njursten som sitter i höger urinledare. Då min högra njure blev påverkad så opererade läkaren in en slang för att vidga urinledaren. Stenen kommer inte att komma ut själv utan den behöver sprängas bort. Slangen gör så att jag får trängningar tyvärr, alltså kissnödig hela tiden som vid en graviditet.
    Jag var iväg och lånade böcker på bibblan idag tillsammans med dottern. Fick ont i rygg och ljumskar efter den korta promenaden.  Vill bara bli av med detta Rynkar på näsan, jag har ändå förtur i kön i o m att jag har slang inopererad. Trots förturen så är det tydligen ca 2 månaders väntetid för stötvågsbehandling.
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-25 09:25:01 följande:
    Då förstår jag att träningen blir lidande och lider med dig att du ska behöva vänta så länge på sprängning. Sambon måste ha kommit lindrigare undan som visserligen skrek som en stucken gris när han kom in på akuten men efter först en morfinspruta som inte hjälpte fick en volarenspruta och somna. Skrevs ut samma em efter att morfinet gått ur kroppen och har sen dess bara haft småkänningar som kunnat hemma behandlas.  
    Skönt för honom. Idag fick jag äntligen remissen, fick tid om 2 veckor Glad
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-25 19:47:11 följande:
    Grattis om man nu kan säga så till olyckor. 

Har fått låna en aktivitetsmätare några dagar så ska bli spännande och se vad den har att säga. Får väll se om jag rör mig så mkt som jag tror jag gör i alla hushållssysslor eller om jag har en soffpotatis stil. Nu blir det upp till bevis här då. Annars fortsatt förkyld  och inte mkt till träning här inte. 
     Tack!
    Aktivitetsmätare? Är det som en stegmätare typ? Krya på dig med förkylningen Solig
  • Anonym (Zefira)

Tjohejsan!

Själv drabbades jag tyvärr i  förra veckan av en infektion i kroppen , mitt CRP-värde var jättelågt så jag blev inlagd igen.  Jag mår bättre nu dock och en annan positiv sak är att jag "ofrivilligt" gått ner i vikt så nu väger jag 88,4 kg. 6 kilo minus......woho! Ska bli skönt sen när jag kan motionera så kilona kan rasa ännu mera. 

• Anonym (Zefira)

Hänger kvar här än men läser mest. Har gjort 2 st stötvågsbehandlingar av mina njurstenar än så länge och hoppas att det ej blir några fler. Träna kan jag inte göra då jag har ont och går på smärtstillande. Det enda positiva med det hela är att jag ändå lyckats gå ner i vikt. Väger numera 84 kg, vilket jag inte gjort på flera år :D

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-07-04 08:58:50 följande:

Jag träffar en tjej från öpppenvården, psyk, men hon verkar inte förstå mig.
    O nu sista tiden är allt så inriktat på att jag ska kunna gå ut så jag kan börja arbetsträna. Har varit sjukskriven i över 6 år nu o det är ju först nu sista året som jag fått någon sorts hjälp.
    Vet inte om det är så, men jag upplever det som att vi är för nära varann i ålder, så våra träffar blir som en stor misslyckad soppa.Hon vill att jag ska kunna göra så mycket på kort tid o jag pressar mig o sen när hon gått, så är jag så slut på alla nivåer att jag orkar inte kämpa mot matdemonerna. 
    Hur sjukt det än låter.
    Nu är hon på semester, men jag ska försöka sen att prata om detta med henne.
    får se hur det går å jag är så fruktansvärt konflikträdd o mår så dåligt av att konfrontera eller ens säga vad jag vill.

Kan du inte få byta och träffa någon annan istället? Sänder styrkekramar till dig!!
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-07-06 17:05:34 följande:
    Jag hänger kvar! Kastar ett öga här ibland men det har varit fullt upp här hemma. Har bland annat bestämt oss för att gifta oss nu i augusti. Glad Vikten står stilla, tränar lika mycket som innan men har väl slarvat en hel del med kosten... Ajja bajja! Dags att ta nya tag. Har köpt en klänning till bröllopet som sitter hyfsat men vill ju att den ska sitta bra så det är bara att skärpa till sig! Dessutom åker vi utomlands igen efter bröllopet och då vill jag ju våga visa mig i bikini.

87,4 - Härligt att du får på dig byxorna nu! Sånt gör en så glad och får en att kämpa på lite till.

Zefira - Skönt att du ändå tappat vikt! Kosten är ju en stor och viktig bit i viktnedgången!

Stor. - Jag lider så med dig! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Vill du utbyta tankar, få lite stöttning via mail eller nått så hojta till så kan du få min mailadress. Massa kramar till dig!
    Ja, det är väldigt skönt Skrattande

Vad kul att du ska gifta dig! Skål 
  • Anonym (Zefira)

Nu närmar sig snart min födelsedag och jag har inte lyckats gå ner till mitt mål på 70 kilo. Jag drabbades ju av njursten och har haft det jobbigt med värk och inopererad slang. Jag har ändå lyckats gå ner i vikt  i o m ändrad kost. Jag väger nu 83,4 kg så lite har jag gått ner. För några veckor sen var jag inne på Kappahl och handlade tights. Väl i kassan så sa expediten : Du har blivit mindre. Gjorde mig väldigt glad och häromdagen var jag inne på Åhléns för att köpa mig en  klänning till min födelsedagsfest. Jag fick köpa klänningen i storlek 44, tog först en i min "vanliga" storlek 46 men den satt inte så bra på mig.
    Jag märker också i spegeln att jag gått ner i vikt. Jag har ingen helfigursspegel så när jag var på en offentlig toalett och fick syn på mig själv så blev jag så förvånad. Kläderna sitter inte bra på mig längre, behöver köpa nya kläder i rätt storlek. Mina nuvarande kläder är en aningens stora.

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:36:31 följande:
    Kul att du gått ner trots njursten o annat.
    Ja, hur går det för dig med allt?
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:47:44 följande:
    Jag har nu blivit godkänd för att göra en aspire-op så någon gång i november ska det bli gjort.
    Jag måste ner minst 20 kg o minst 6 veckors pulverdiet.
    Jag har idag gjort en vecka så beroende på när jag ska opas, så blir det 6-9 veckor på pulver.
    Jag har gått ner lite mer än 5 kg denna veckan.

Men frågan är om jag kommer att få göra open. 
    För ca 5 veckor sedan fick jag en fruktansvärt smärta under bröstet på vänster sida.
    Sökte akuten många gånger men vart hemskickad då mina prover vart fina.
    För ca 2 veckor sedan spred sig smärtan till hela bröstområdet o även ut i båda armarna.
    Efter att ha fått tjata på min läkare har äntligen en utredning startat.
    Fick ringa ambulansen i natten till i går då jag hade så ont att jag hade svårt att andas.
    Fick nittro-spray på vägen in till sjukhuset som hjälpte men som vanligt var mina prover bra.
    Vart helt smärtfri o några timmar, men sen vart allt tillbaka igen.

Jag väntar på att få göra en gastroskopi, mammografi o även en skiktröntgen men de remisserna är precis skickade så det lär väl ta tid.
    Jag sitter här nu nästan dubbelvikt o ska snart försöka sova.
    2 timmar sen jag tog smärtstillande o än har det inte hjälpt, som vanligt.
    Men fy, låter inte kul alls Rynkar på näsan Hm, det är inte meningen att du ska gå och ha så ont. Kontakta vården igen och kräv att dom gör en ordentlig utredning. Tyvärr så måste man "tjata" och ha sig för att få hjälp. Jag fick ju själv besöka akuten några gånger med mina njurstensbesvär för att vissa läkare var snåla på att skriva ut ordentligt med smärtstillande. 
Svar på tråden Anonyma viktklubben