Anonyma viktklubben

Hej!
Jo överlag så är jag nöjd med helgen faktiskt. Igår åt vi grillat: fläskkarré, potatisklyftor, bearnaise samt ugnsrostade grönsaker och vitlökssmör. Jag åt inte klyftpotstisen men drack 2 glas vin till maten. Sen åt jag nog lite för mycket nötter på kvällen
Dagens middag blir grillade kycklingklubbor, currysås, basmatiris. Fast till mig kokar jag också bulgur.
Oj, ett tag sen jag skrev här. Själv har jag inte gått ner i vikt utan upp 0,7 kg men jag fick mensen idag så det var nog därför Håller med om att nu får våren komma. Sen i söndags har vi haft blåst och snö varje dag. Det går knappt att vara ute.
Till middag idag gjorde jag en Thai kycklinggryta till middag. Jag åt bara själva grytan och hoppade över äggnudlarna. Blev faktiskt mätt på det
Keep up the good work girls!!
Jag funderar på att börja dricka proteindryck på pulver som man blandar själv. Är det någon av er som dricker det och som kan rekommendera något bra proteinpulver?
Äter du vanligt proteinrikt mellanmål som det är, så behöver du absolut inte dricka proteindryck :)
Går minst lika bra att äta keso/kesella/äggvitor eller dylika rika proteiner.
Just nu äter jag det jag känner för då jag i helgen drabbades av njursten och blev opererad. Inför operationen så var jag tvungen att fasta så var utan mat och dryck i måååånga timmar.
Härligt att det går så bra för er Själv har jag ätit alldeles för onyttigt den senaste veckan. Det grämer mig också nu när snön smält bort att jag inte kan gå ut och promenera. Har fortfarande njursten och väntar på att få remiss till Karolinska universitetssjukhuset så att jag kan få dom "bortsprängda". Tyvärr lär det dröja då det är kötid på ca 2 månader.
Tjohejsan!
Själv drabbades jag tyvärr i förra veckan av en infektion i kroppen , mitt CRP-värde var jättelågt så jag blev inlagd igen. Jag mår bättre nu dock och en annan positiv sak är att jag "ofrivilligt" gått ner i vikt så nu väger jag 88,4 kg. 6 kilo minus......woho! Ska bli skönt sen när jag kan motionera så kilona kan rasa ännu mera.
Hänger kvar här än men läser mest. Har gjort 2 st stötvågsbehandlingar av mina njurstenar än så länge och hoppas att det ej blir några fler. Träna kan jag inte göra då jag har ont och går på smärtstillande. Det enda positiva med det hela är att jag ändå lyckats gå ner i vikt. Väger numera 84 kg, vilket jag inte gjort på flera år :D
Jag träffar en tjej från öpppenvården, psyk, men hon verkar inte förstå mig.
O nu sista tiden är allt så inriktat på att jag ska kunna gå ut så jag kan börja arbetsträna. Har varit sjukskriven i över 6 år nu o det är ju först nu sista året som jag fått någon sorts hjälp.
Vet inte om det är så, men jag upplever det som att vi är för nära varann i ålder, så våra träffar blir som en stor misslyckad soppa.Hon vill att jag ska kunna göra så mycket på kort tid o jag pressar mig o sen när hon gått, så är jag så slut på alla nivåer att jag orkar inte kämpa mot matdemonerna.
Hur sjukt det än låter.
Nu är hon på semester, men jag ska försöka sen att prata om detta med henne.
får se hur det går å jag är så fruktansvärt konflikträdd o mår så dåligt av att konfrontera eller ens säga vad jag vill.
Nu närmar sig snart min födelsedag och jag har inte lyckats gå ner till mitt mål på 70 kilo. Jag drabbades ju av njursten och har haft det jobbigt med värk och inopererad slang. Jag har ändå lyckats gå ner i vikt i o m ändrad kost. Jag väger nu 83,4 kg så lite har jag gått ner. För några veckor sen var jag inne på Kappahl och handlade tights. Väl i kassan så sa expediten : Du har blivit mindre. Gjorde mig väldigt glad och häromdagen var jag inne på Åhléns för att köpa mig en klänning till min födelsedagsfest. Jag fick köpa klänningen i storlek 44, tog först en i min "vanliga" storlek 46 men den satt inte så bra på mig.
Jag märker också i spegeln att jag gått ner i vikt. Jag har ingen helfigursspegel så när jag var på en offentlig toalett och fick syn på mig själv så blev jag så förvånad. Kläderna sitter inte bra på mig längre, behöver köpa nya kläder i rätt storlek. Mina nuvarande kläder är en aningens stora.