Inlägg från: Anonym (mammakropp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mammakropp)

Anonyma viktklubben

Hade barnvakt igår och var ute och åt och drack drinkar med gott sällskap.  Blev säkerligen inte helt nyttigt men var ändå måttlig i mina intag så har inget dåligt samvete idag ;) 

Förkylningen börjar ge med sig så ser fram emot att kunna ta upp träningen igen så smått. 

• Anonym (mammakropp)

Varit på barnkalas och blev bjuden på pizza. Kanske inte det nyttigaste men men. Sen körde jag mitt första pass mot löpträning. Får se hur jag känner mig i musklerna imorgon. 

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-03 10:11:49 följande:

Trist när det känns motigt. Men kanske fundera ett slag över när det vände. Hände det nåt speciellt då? Nåt som fått dig att inte orka, eller nån direkt förändring i kost/motion? Även små tillsynes obetydliga detaljer kan spela in. Tänk på hur du gjort när det gått bra. Hur har du ätit/tränat, och hur har du resonerat? Hur känns det i dagsläget? Att det känns motigt skrev du. Men ger du den känslan för mycket uppmärksamhet? Det är lätt hänt, och det brukar vara ett effektivt sätt att förstora upp det där lilla motiga så det blir jättemotigt. Så fokusera på den känslan en kort stund bara. Känn att den finns, och att det är okej att den finns. Men det är också okej, och fullt möjligt att gå emot den känslan. Bara för att den finns, och det är okej att den finns behöver vi inte ge den makten att bestämma!
    Tänk på målet och varför du gör det här. 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Li) skrev 2014-03-03 11:54:29 följande:
    Igår gick också bra matmässigt ! Inget sug, så skönt. Men fuskar lite eftersom jag köpt receptfria tabletter som ska hålla blodsockret i balans så man slipper sötsug, även fast sådana tabletter mest funkar psykiskt ;).
    placebo ska inte underskattas. 
  • Anonym (mammakropp)

Usch magsjuka är inte roligt. Hade aldrig haft det innan jag fick dagisbarn. Efter första barnet skolats in på dagis så fick jag prova på det där med råge men om man ska se något gott med det så tappade jag de sista mammakilona jag hade kvar efter det barnet (blev sen gravid med 2an någon månad senare och gick upp 26kg...).

Vägde mig imorse och hade gått ner till 59,2 så 300g på en (dålig) vecka. Gått runt hela dagen och länktat till imorgon då jag ska få bege mig ut i löparspåret igen.  

• Anonym (mammakropp)

Ska erkänna att jag knapt kan kalla det jogging än :P Körde första passet igår och körde då 6min powe walk 1min jogging och så 4 sett så det blev totalt en halvtimme. Kände inte som om jag maxade så funderar på om jag ska köra en gång till samma upplägg eller om jag ska kasta mig på en stegökning med 5min powewalk och 2min löpning ist. Målet är alltså dte ska bli 30min konstant löpning innan sommaren och då har jag övervunnit ett steg jag alltid intatlat mig själv (och försökt övertyga andra) att det är omöjligt. 

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (börja springa) skrev 2014-03-04 20:18:18 följande:

Vill tipsa om appen 5k runner (eller liknande) om du har en smartphone. Träningsupplägg för att på åtta veckor kunna springa fem kilometer. Jag är på femte veckan nu och det går framåt! Bara att sätta på och plugga in lurarna, och den talar om för dig om du ska springa eller gå :)
    Bra tips men telefon har inte sånna smartheter. Kört ett pass idag också. Till nästa gång blir det allt att öka till iaf 5min power walk och 2min löpning x 4 rundor. 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-04 21:23:23 följande:
    Nu är jag så där jobbig och lägger upp bild igen. Ni minns väl mina favvojeans? De är för stora nu! Rensade ut 8 par byxor idag. Belönade mig med att köpa två par nya träningsbyxor.
    Riktigt bra jobbat. Syns verkligen en stor skillnad. Det ska du vara stolt över. 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-04 21:55:48 följande:

Men shit, vilken skillnad! Starkt jobbat! Själv har jag kunnat gömma fläsket mellan breda höfter och fylliga tuttar, och har kunnat gå upp i vikt utan att det synts så mycket på mig. Men, nu äntligen har jag tappat runt höfterna, och tuttarna ryms i BH:n! Så jäkla skönt! Jag är kanske en av få kvinnor som blir lycklig av att brösten blir mindre, men rumpan och brösten har varit mina största komplex, så det är skönt att jag krympt just där! Fast jag undviker aktivt att se mig bakifrån i spegeln. Det lär inte vara så kul att se all lös hud...
    Du är inte ensam om att vara helt nöjd över stora bröst. Har i alla år fått handla mina bhar i specialbutik och att hitta något roligt och billigt där är u knappast det lättaste. Även om jag går ner lite till kommer jag nog ändå aldrig komma i en hm bh dock. 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (börja springa) skrev 2014-03-05 08:34:07 följande:

Ok. Men jag tror du är på rätt spår. Jag är som sagt på femte veckan och nu springer jag 3-5 min gånger tre. Det viktigaste är nog att du inte går ut för hårt. 2 gånger 4 låter vettigt :)
    Det har nog vait min miss när jag tidigare fått för mig att börja springa. Har då pressat att springa så långt jag orkat och sen plågat pw promenerat runt ett förutbestämt spår. Och det desutom med dåliga skor för syftet och icke funktionella kläder. Känns som jag med denna plan iaf har goda förutsättningar att nå mitt mål. Funktionskläderna är nu tvättade och väntar ivrigt på en ny tur imorgon (har som mål att köra sön, tis och tors). 
Svar på tråden Anonyma viktklubben