• maddehellkvist

gravida i Sigtuna?

Hej. Jag bor i sigtuna och väntar mitt tredje barn i juni och ville se om det fanns några andra i mitt område som oxå väntar barn .

• Svar på tråden gravida i Sigtuna?
  • anaconda

Jag har gått hela grav på Mvc i Märsta hos Yvonne :)

Först va vi på förlossning/smärtlindrings kurs 31 januari, den bm vi hade då som "föreläsare" ville att vi alla skulle skriva ner på lapp vad vi typ undrade så tog hon de ifrån de och förklarade plus även lite som vi inte skrivit ner, kursen va på 3,5 timme,

Andra kursen föräldraskap/amning/barnet höll min bm i och de va föreläsning på mest amning och föräldraskap mm, fick även se en bra film på 24 min, den kursen va oxå ca 3,5 timme!

Har inte varit med på nån "mamma" kurs där man träffar andra och pratar om allt mellan himmel och jord, tror inte Mvc ordnar sånt tyvärr för de hade varit kul att gå på då jag inte känner nån här omkring :)

• myilem

Hallå!! Bor oxå i Märsta och är gravid, är beräknad i september. Ska på KUBtest imorgon, ska bli otroligt spännande att se den lille.

• maddehellkvist

hej alla ! vad kul med fler i området.
    hoppas alla mår bra.

Jag har inte gått på någon föräldrarkurs... känner nog att det inte behövs:))

Anaconda: snart e de dax för er gud vad spännande:))

Myilem:

Hur har det gått på kub testet?

kram till er .

• myilem

Det gick jättebra, allt såg fint ut och vi fick se vår lill* Har även börjat känna den, jättemysigt.

• anaconda

Hur är de med er? Vi har sista bm besök i Märsta imorgon, bf på fredag enligt rul men våra egna beräkningar så är bf igår/idag, har börjat kännas lite konstigt i kroppen och förvärkarna jag haft innan har börjat ändra lite på sig i kraft och styrka (svårt att förklara) hoppas bebis kommer närsomhelst nu! Är lite orolig då min slempropp inte lossnat alls och är så nära bf men vet att de inte behöver betyda att de inte är nära!! (Min mammas slempropp gick på fl, och dom fick ta vattnet där inne oxå) men är lite orolig att gå över tiden massor! Vill ha ett mars barn och inte början av april :(

• myilem

Haha! Ja vill oxå ha ett marsbarn men får snällt vänta till september ;) Haka inte upp dig på slemproppen o sånt, går den så går den. Bebis kommer iaf. Ska hålla timmarna för dig att allt går bra och du får ett marsbarn

• MelinaJennie

Hej alla mammor och blivande mammor, 

Melina heter jag och väntar mitt första barn i september, är nu i vecka 15, jag är även nyinflyttad här i märsta och känner därför inte så många, kul att se att det är så många runt om i närheten som är gravida.

• myilem

Hej Melina! Välkommen till Märsta! Fast jag bott här i hela mitt liv så känner jag knappt nån idag då alla flyttat... Vad kul, då är vi båda beräknade i sep, jag är med i vecka 15, bf 23 sep. När är du? Känns ju lite spännande att nån mer än jag är i samma vecka och så nära :)

• MelinaJennie

Hej myilem, tack snälla! vad roligt, jag är beräknad till den 24e september. Vad roligt att vi har bf så nära varandra!

• anaconda

Fick värkar i söndags kl 22, och hade först ca 30 min mellan varje sen kom de tätare, 04 är jag inskriven på förlossningen och är öppen 4 cm! Men ville inte öppna mig mer så fick snabba på medel, ganska fantastisk upplevelse en förlossning tycker att jag hade en grymt bra fast de drog ut på tiden, Izabella är född måndag 24/3-14 Kl 20.16, hon va en stooor tjej på 4410g 53 lång! Hade en underbar barnmorska med som hjälpte massa så jag fick bara en liten bristning och två stygn :) dock förlorade jag ca 1,7 L blod så har fått järn på påse i dropp format och strikta order att vila, åkte hem idag från bb och de va fantastiskt att få komma hem igen! Ska på återbesök på lördag (idag) med Izabella och jag ska ta nya prover på torsdag nästa vecka, hoppas dom är bra då!!

Svar på tråden gravida i Sigtuna?