Maryam88 skrev 2014-01-04 13:45:56 följande:
Va? Vaddå liten by? Delat kök? Så går de väl inte till? En intensivkurs är väl att man lägger upp ett intensivt schema där man kommer till skolan varje dag för körlektioner och teoriundervisning.. Inte något läger. Inte där jag bor iallafall.
Jag tänker åka ifrån Stockholm, det har jag bestämt sedan länge. Lämna allt och bara fokusera på körkort, det finns flera körskolor som erbjuder det. Min sambo gjorde så. De bodde flera stycken i ett boende och delade kök.
AAS10 skrev 2014-01-04 14:03:55 följande:
jag gick in på min lokala körskola, och bad och få lägga upp lite intensivt, jag bad dock om tre veckor, men det går säkert och ordna tätare än vad jag ville. Det blir ju billigare i längden då man redan har ett boende.
O tänk på att plugga teorin från början så du inte behöver lägga pengar på att läraren ska behöva förklara skyltar för dig, för kan du teorin kan du snart köra också, men tycker två veckor känns lite snålt för att ta körkort.
Har alla böcker hemma för teori, så där tänker jag redan ligga före. Men som jag förklarade ovan känns det lättare för mig att åka hemifrån och bara fokusera på en sak. Är rent ut sagt värdelös på att plugga och ta tag i saker hemma. Jag fungerar bättre när jag "tvingas" till att bara göra saker. Teorin och att faktiskt ta mig i kragen och göra saker är det som gör det svårt, har kört flera gånger tidigare och då går det smidigt.