Feltryck01 skrev 2014-01-04 13:41:09 följande:
Hej!
Tänkte nu ta tag i körkortet! Tänker att det öppnar många dörrar arbetsmässigt. Nu ska sambon dessutom åka bort två veckor och då är ju bästa tiden att passa på! Men behöver tips på intensivkurser, vilket jag länge tänkt att jag ska göra, jag funkar bäst när jag bara kan djupdyka i något ämne och fokusera helt och hållet på det.
Det här är vad jag tänkte mig:
- En kurs på två veckor
- Gärna någon liten håla/by
- Högst 15 000 och prisvärt
- Helt okej med gemensamt kök med andra boende
Annars är det inte så mycket jag tänkt mig. Ni som har gjort intensivkurs, var gjorde ni den, vad ingick, vad kostade det och vad hände? Berätta om era erfarenheter!
Jag vill rekommendera dig en av Sveriges bästa skolor som passar på in alla dina punkter.
Både jag, min syster, min mamma och flera vänner har tagit körkort där på första försöket.
Trafikskolan heter
Thims trafikskola och ligger i Flen, en liten håla utanför Eskilstuna.
Kursen är på 1vecka(!) (tror dom är ensamma om det i Sverige?), kostar 10.000kr (Risk1, risk2 inräknad och 10 körlektioner). Otroligt prisvärt! Skolan är sååå mysig!
Man bor på skolan i en vecka, tjejerna och killarna får ett varsitt "hus" med gemensamt kök och badrum.
Jag hamnade med ett helt underbart gäng, jag var yngst 18år och äldsta var 54!
Vi var 7st och 3st av dom har jag god kontakt med även idag, vi pluggade ihop, lagade mat ihop, gick ut och åt och tog ett glas ute en kväll och sådär. Det var riktigt peppande och framförallt KUL!
Lärarna är helt fantastiska och alla är släkt, dom äger även halkbanan i Eskilstuna och den upplevelsen... Läraren som tar med en dit har en STOR dos humor!
Dom hjälper dig med allt du behöver verkligen och jag saknar helt ärligt stället.
Mitt körkort kostade 12.000kr sammanlagt, då köpte jag 3 lektioner extra att köra dagen innan uppkörningen bara för att vänja mig vid bilen igen. Så för 13 lektioner, risk 1, risk 2, uppkörning, skrivning och en veckas boende (alltså har jag räknat med maten jag köpte där) så betalade jag enbart 12.000kr och jag fick en upplevelse för livet. Skulle kunna ta körkort tio gånger till bara för att det var så bra där borta.
Enda krav dom har är att du ska ha kört bil förut, alltså kunna typ dragläget. Men när min syster åkte så var det en kille som var med, hans pappa har ljugit och sagt att sonen hade kört förut men när han kom dit var
de första gången han satte sig i en bil, han åkte därifrån, efter EN vecka, med körkort!
Thims.nu