• mrln

Kosmetisk tatuering! Någon?

Hej,
    Jag jobbar med kosmetisk tatuering så fråga gärna på :)
    Håller till i Huskvarna och brukar erbjuda rådgivning först om man känner sig osäker. Då går man igenom och målar upp den önskade formen, val av färg och metod.

• mrln

Jag jobbar i en tatueringsstudio :) Tattoonation.se där finns även ett urval av bilder på en del kunder. Titta gärna in där, priserna står även där med. Jag har inte hållit på så länge, gick min utbildning i augusti/september men har hunnit ha en hel del nöjda kunder :)
    Tycker det är klokt av dig att kolla runt först innan du bestämmer dig, det ska ju ändå sitta där sen. För bryn finns tre olika metoder fyllda, strån och 3d. Jag har själv valt att fylla mina bryn och är det som varit mest populärt hittills men om man vill få ett så naturligt utseende på brynen som möjligt bör man välja strå eller 3d teknik :)

Fråga gärna på och om du vill är du ju självklart välkommen till studion med. Rådgivning är alltid gratis och absolut inget bokningstvång eller liknande.

Trevlig kväll :)

• mrln

Tack! Kul att du gillar de tidigare kunders resultat. Ja det är samma pris på de olika teknikerna 3000kr. Erbjudandet på 50% var tyvärr bara fram till jul. . Är helt ok att använda smink under läkning men man ska vara försiktig och inte gnugga bort och peela under läkningen.

• mrln

Ja på hemsidan är det dock bara fyllda då det varit det mest efterfrågade.
    Bifogar en bild här där vi valt att lägga stråna ganska tajt men inte helt fyllt :)

Den läker som ett skrubbsår ungefär, inifrån och ut. Tar ca 3 veckor för färgen att stabilisera sig. Färgen ljusnar en ca 30% under läkningen sedan bleks den sakta med åren så efter en ca 2-3 år kan man behöva fylla på med lite ny färg. Sedan såklart om man solar mycket, peelar ansiktet, rökning mm påverkar ju blekningen. Men solskyddsfaktor är ju bra att ha oavsett under sommaren så det kan ju skydda. Så man ska väl inte steka i solen de 3 första veckorna i alla fall..

• mrln

Är man blond så är inte 3d att rekommendera men är man brunhårig och åt det mörkare hållet så är ju 3d mest naturligt. Sen kan ja tycka det beror på hur ens enga bryn växer med.

• mrln

Ja 3d är med glesare strån :)
    Du är alltid välkommen till studion för rådgivning!

• mrln

Är i vecka 29 nu :) men jag kommer jobba på som vanligt och när bebisen har kommit så kommer jag ändå jobba några timmar i veckan så du behöver inte stressa med att bestämma dig :)

• mrln

Är tyvärr inte insatt i taffy metoden men när jag valde vilken utbildning jag ville gå så tycker jag resultat och möjligheter är större när man tatuerar in färgen. 

Tycker du ska kontakta någon som utövar taffy metoden och få svar på dem hur de går till väga om du har funderingar på den metoden :)

Svar på tråden Kosmetisk tatuering! Någon?