Inlägg från: Anonym (Vågade inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vågade inte)

Gravid och röker cannabis.

Eftersom det finns så lite studier på rökning under graviditet och de som finns säger emot varandra så vågade inte jag röka varken under graviditeten eller amningen..  

Var riktig flummare innan och kunde röka från 2-5 gram varje dag. Samma dag jag fick reda på att jag va gravid så slutade jag.

Finns studier som menar på att barn där mamman rökt under graviditeten utvecklar ofta ADHD när de växer upp.. Andra studier menar på att det är ofarligt..

Så jävla onödigt att chansa bara för man vill vara bäng.. Som sagt, finns inte tillräckligt med studier.. 

Rök i sig är ju inte bra för bebisen så även om cannabis nu är ofarligt så är det ju inte bra när rök inhaleras....

Nä, skit i det och rök sen när bebis kommit och du slutat amma =)

• Anonym (Vågade inte)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 19:00:18 följande:

Bara en sån där lustig grej, DU vågade inte röka under amningen, men du hade inga problem att ge ditt barn anandamid vilket är en kroppsegen cannabinoid, den förekommer naturligt i bröstmjölk.

Studier som pekar på en helt uppsjö av biverkningar, är allt som oftast studier där man undersökte gravida mammor i vä'stvärlden, mammor som rökte joints eller sigg för övrigt.

Att röka ren cannabis är ytterst sälsynt här.

för mig är det skillnad på det som redan finns i kroppen och det man själv tillsätter
  • Anonym (Vågade inte)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 19:37:47 följande:

anandamid finns inte naturligt i nyföddas kroppar, det 'r nått man tillsätter i efterhand för att stimulera hungerkännslor och sovbehov.

i princip samma effekt som om man skulle ge barnet en joint

men det finns naturligt i min kropp, det som inte finns naturligt i min kropp är en joint... inte heller i barnets... 

Du förstår nog min poäng

• Anonym (Vågade inte)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...
    Jag skrev om min personliga erfarenhet. 
  • Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:35:08 följande:
    Jaha och? Låt henne röka hur jävla mycke hon vill om dagen? utan att ni ska komma med era jävla ointressanta åsikter! Hon söker folk som faktiskt HAR ERFARENHETER om ämnet! Eller ni kanske missade det?

Jag förstår faktiskt inte hur man kan  våga röka när det inte finns tillräckligt mycket forskning kring rökning av cannabis och graviditet och den forskning som finns säger olika saker.. 

Jag har varit "stor flummare" men slutade pga att jag inte vågade CHANSA eftersom jag inte VET att det var ofarligt för mitt barn.. Vad man tror är ingen vetenskap....

• Anonym (Vågade inte)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.

Ja, det är fler stater och även länder som legaliserar.. Det är mycket skitsnack om cannabis om hur jättesuperfarligt det skulle vara.. Men det förändrar inte att det inte bedrivits någon stor forskning i hur rökning av cannabis under graviditet påverkar barnet. Därför tycker jag det är ganska konstigt att så många flummare väljer att röka när de är gravida.. 

• Anonym (Vågade inte)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:46:15 följande:
    Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?

Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.
    Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
  • Anonym (Vågade inte)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:50:12 följande:
    Okej, jag förstår. Men forskning gällande cannabis(miss)bruk finns det väl?

Jag är inte så insatt i vad det finns för forskning kring cannabis, endast om cannabis och graviditet... 

Men såvitt jag vet är missbruk vad man än missbrukar aldrig bra...

• Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:53:35 följande:
    Jag har även adhd och de som får mig att kunna koppla av och koncentrera mig är cannabis. innan jag fick min son brukade jag även stora mängder amfetamin, men givetvis insåg att de var bara till att lägga ner med det! men fortsatte som sagt med rökningen. jag har aldrig i något fall sett att cannabis har skadat nått barn i magen, och då känner jag många kvinnor som rökt under graviditeten

Fast viss forskning menar på att det kan ge ett barn ADHD längre fram i livet, samtidigt som annan forskning menar på att det är i princip ofarligt. 

Konstigt att man vågar chansa och TRO när det gäller ett liv.. 

• Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 23:00:59 följande:
    Röker inget hasch! har aldrig vart nått för de. Jaha, och om de nu visar att de kan ge barnet adhd i framtiden så vad gör de? när dom säger att om mamman och pappan har adhd är de största sannolikhet att barnet med får de? och alla verkar ha en släng av något. mamma rökte med mig i magen och jag är ingen skadad person för det?

största sanolikhet betyder inte 100 procent... 

Tänk om det va din mammas rökande som gav dig ADHD? 

Nä, jag förstår faktiskt inte.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.