• taquine

Gravid och röker cannabis.

Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 19:35:48 följande:
    Fast den är inte vetenskaplig enligt Ulrik väl? Eller har det ändrats senaste tiden? Jag tänkte också på det du skriver, men jag orkar inte tjäbbla med knarkarna mer. Det är helt lönlöst. De försvarar sin  drog med näbbar och klor och vill nu ge den till sina ofödda barn.

Ja det är helt sjukt, men det är ju så med dom flesta missbrukare att de är så jävla fyllda av självförnekelse och ska försvara sitt drogande till varje pris. Så sjukt synd om dessa försvarslösa ungar bara
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • taquine
    WallesMamma skrev 2014-01-05 23:00:59 följande:
    Röker inget hasch! har aldrig vart nått för de. Jaha, och om de nu visar att de kan ge barnet adhd i framtiden så vad gör de? när dom säger att om mamman och pappan har adhd är de största sannolikhet att barnet med får de? och alla verkar ha en släng av något. mamma rökte med mig i magen och jag är ingen skadad person för det?

Vilken ljus och härlig framtid Walle går till mötes, mormor och mamma är narkomaner , vad är oddsen för honom?
  • taquine
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:30:50 följande:
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
  • taquine
    Malmö01 skrev 2014-01-06 00:33:53 följande:

Återigen, vad är det för fel på källkritik? Du försöker försöker förminska en vital del i debatten eftersom du inte kan leva upp till den. Hade ni haft riktiga källor, och inte bara skrivit "ni får dom när jag tillbaka på jobbet " "du får googla själv" och "det finns massor" så hade ingen klagat, men faktum är att ni inte producerat en enda hållbar källa under hela debatten medan motståndarna har producerat flera.
    Var är källan till att 98% av mor och mormödrar använder droger? Skulle vara riktigt intressant att se
  • taquine
    Malmö01 skrev 2014-01-06 00:38:57 följande:

Känner du många som varken röker, dricker eller använder koffein?
    Ja det gör jag ,  och definitivt inte när dom är gravida, brukar vara värt att uppoffra för sitt barn
  • taquine
    Anonym (Mino) skrev 2014-01-06 01:13:28 följande:
    Min syster rökte under hela sin graviditet. Barnet var normalstort, har varit långt framme i utvecklingen etc.
    Men hon hade tydligen blandat med tobak och barnmorskan frågade henne tom om hon rökt, och hon nekade. Barnmorskan tryckte upp moderkakan i ansiktet på henne och den var alldeles förkalkad eller vad det heter. Man kunde se på själva moderkakan att hon rökt. Sedan om detta berodde på nikotinet i spliffarna eller av cannabisen, det vet jag inte. Men hennes barn hade inte fått tillräckligt med syre i magen, eller iaf mkt mindre syre. Usch, och hon skämdes. Det tog ett tag för henne, men hon slutade. Om hennes barn har dragit på sig skador pga hennes rökande, det vet vi inte. Kanske blir de tydligare längre fram. Barnet är idag 2,5 år.

Men det är ju så att även om missbrukare får svart på vitt går det inte in, finns inget släkte vare sig det är knark eller alkohol som är så självförnekande när det gäller sitt missbruk .En pojke på min sons dagis hade fullt utvecklad FAS men när jag pratade med mamman(umgicks lite) kunde hon ju inte förstå , hon hade ju bara  sippat på lite vin någon gång...Rynkar på näsan
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.