isisisis skrev 2014-01-23 18:16:03 följande:
Vi var där för snart 5 år
sedan.Vi fick ett väldigt bra bemötande.
Mailkontakten är skral,men det uppväger när man väl är på plats.
De är proffsiga på isättning och blastocystodlig.Jag fick själv 2 7 dagars blastocyster.
De är autoritära i sin inställning,så man får ta det på deras vis.
Man har ingen mailkontakt direkt med läkaren.
Och de har ju förstagångsbesöket och lite andra rutiner med blodprov osv...
Det är ett medicinskt centrum,och de har toppmodern teknik.
Lokalerna ligger längst upp i en modern galleria.
Glas från golv till tak i entre och mellan avdelningar,designstolar och all träinredning i ljus björk.
Glasskyltar på dörrarna med namn på
läkare.Provtagning i rum intill väntrum.
Känslan är en privat nybyggd vårdcentral i Sverige.
Dessutom är de riktigt trevliga polackerna.Både på hotellen och i butikerna.
Inga sura miner där inte.God morgon och folk som håller upp dörrar åt en.
I Riga fick man inte ett enda leende av någon.Deprimerande.
Det är min erfarenhet.
Jag tyckte också polackerna var jättetrevliga, bortsett från ett par läkare + en i personalen på Invicta i Warszawa. Jag gillar verkligen Polen, och tycker det finns mycket kvar som jag ännu inte sett - tex Krakow, som ska vara helt fantastiskt. Dessutom bodde vi biligt på riktigt lyxhotell - det ÄR ett billigt land.
Men jag skulle aldrig kalla det för toppmodernt, men det beror ju på vad som menas. Kliniken i Warszawa var ok, men går inte att jämföra med de tjeckiska jag har erfarenhet av. DE är toppmoderna, inkl personalen och läkarna KAN engelska. Tjeckien som land är toppmodernt. Polen har en bit kvar, men husen i huvustaden är enormt vackra (har bara sett Warsawa plus landsbygden via tåg), och renoverar man och gör fint så blir Polen en stor turistattraktion i framtiden tror jag. Särskilt för historieintresserade, och sen har det sitt fina Chopin-museum som vi besökte. Fantastiskt för alla musikaliska (jag spelar piano, även Chopin, och sjunger)!!