isisisis skrev 2014-02-08 18:56:13 följande:
Ja,fördelen är ju att de inte är ensamma just när de är sladdisar.(För min del).
Men det är fruktansvärt jobb i bö
rjan.Svårt att trösta 2 samtidigt.
Mina hade kolik i 6 månader.
Barnens pappa fick inte heller ledigt,för han hade inte begärt ledigt mer än de vanliga pappadagarna.
Men man måste vara 2 hemma i början,det är alldeles för tungt att vara själv.
men efter 6 månader började det bli lite mer hanterligt.
man blir dock mer låst rent praktiskt .
Inte så lätt att hålla reda på 2 stycken när man är själv,som att handla och gå på vårdcentralen och när de är sjuka osv...men sen när de blir större så har de mycket roligt med varandra

Mycket jobb i början, och jag har suttit barnvakt (nattvak) åt väninnans kolikbarn, jobbigt. Och då var det bara ETT barn. Och som sagt jag var bara barnvakt.

En sån tur att man inte vet från början vad man ger sig in i - man har inget annat val än att fixa det. Blir det tufft får vi tänka på er som varit före och fixat det.

Jag kan inte ens drömma om alla praktiska problem vi kommer att få OM det skulle bli två. Vi får nog köpa en ny bil till att börja med. Bakluckan är inte stor nog åt en tvillingvagn. Osv

.
Hur stora är dina pojkar nu Isisisis? Skönt att de har glädje av varandra! Den jobbigaste tiden är över, och du har fixat det!