• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 12:44:56 följande:
    Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?
    åååh ja vill med ha recept  
  • tinaaaaaa

någon som har en ide med något kcal snålt som man kan ha i sallad,? idag höll tonfisken på att komma upp :-/ 

Vad äter ni andra på era fast dagar?

• Blåsippan84

Här är receptet:). Sök runt på nätet å hitta annat än sallad. Första v höll jag också på att kräkas när jag mest åt sallad. Därför tittade jag runt en del å hittade recept på ex omelett å olika soppor:). Nu mitt i vintern är det gott med varm mat

• Blåsippan84
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 21:40:06 följande:

Här är receptet:). Sök runt på nätet å hitta annat än sallad. Första v höll jag också på att kräkas när jag mest åt sallad. Därför tittade jag runt en del å hittade recept på ex omelett å olika soppor:). Nu mitt i vintern är det gott med varm mat phpIYiHYA88422.jpg

Oj blev visst åt sidan.
  • Lilly80

Jag har gått upp mer än ett 0.5 kg Gråter . Ska ge det en vecka till. Har slutat med bröd och äter mer grönsaker, men har ändå gått upp i vikt.

• Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-24 11:20:14 följande:

Jag har gått upp mer än ett 0.5 kg Gråter . Ska ge det en vecka till. Har slutat med bröd och äter mer grönsaker, men har ändå gått upp i vikt.

Men så tråkigt. Hur länge har du kört? Gått ner ngt? Denna v har jag ej gått ner något. Jag sa att jag skulle ge det fyra v. Så nästa också. Sen får vi se.
  • Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-24 11:45:31 följande:
    Men så tråkigt. Hur länge har du kört? Gått ner ngt? Denna v har jag ej gått ner något. Jag sa att jag skulle ge det fyra v. Så nästa också. Sen får vi se.
    Har gjort det i 12 dagar, har inte gått ner något, bara upp.
  • Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-24 12:28:58 följande:
    Har gjort det i 12 dagar, har inte gått ner något, bara upp.
    Kan det vara så att du är närheten av mens? Jag brukar kunna gå upp lite då. Tränar du? Jag har inte riktigt tränat så mkt denna v vilket jag tror påverkar. Fortsätt kämpa:)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!