• Äldre 6 Jan 14:18
    4710 visningar
    10 svar
    10
    4710

    Pink or blue företag

    Jag undrar om det är någon som handlat från deras sida. Jag har själv varit på väg ett par gånger tills jag kommit till betalsidan och dragit mig ur. Är företaget seriöst? Ett 08 nummer har dom men det står samtidigt en adress till Tyskland, jag hittar ingen bra information om företaget i sig. Jag brukar inte tveka, men i detta fall.


  • Svar på tråden Pink or blue företag
  • Äldre 6 Jan 14:42
    #1

    Har för mig att någon skrev om det här på FL för ett tag sedan.

    Sök här på sidan så kanske du hittar tråden.

  • Äldre 6 Jan 14:44
    #2

    Här TS : m.familjeliv.se/forum/thread/70953927-pink-or-blue-webbshop

    Om du inte sitter via en mobil får du ta bort m. Så ska det nog funka.

  • Äldre 6 Jan 15:19
    #3

    Tack så mycket!

  • Äldre 8 Jan 09:43
    #4

    jag hade tänkt beställa babyskydd därifrån, då de var mycket billigare än de andra. Men jag drog mig ur då jag kom till betalningen, då man skulle betala in pengar på ett IBAN nummer, alltså ett utländskt konto nummer som banken tar extra betalt för att utföra. Jag tycker det känns tryggare att handla från ett företag med "svenska betalningsmöjligheter"...

    Kanske inte så hjälpsamt svar.. :)

  • Äldre 9 Jan 19:49
    #5
    Prefix87 skrev 2014-01-08 09:43:01 följande:
    jag hade tänkt beställa babyskydd därifrån, då de var mycket billigare än de andra. Men jag drog mig ur då jag kom till betalningen, då man skulle betala in pengar på ett IBAN nummer, alltså ett utländskt konto nummer som banken tar extra betalt för att utföra. Jag tycker det känns tryggare att handla från ett företag med "svenska betalningsmöjligheter"...

    Kanske inte så hjälpsamt svar.. :)
    Jo det känns ju inte fullt seriöst. Dom är väldigt mycket billigare på vissa saker men det kanske inte är värt att beställa från dom. 
  • Äldre 14 Jan 22:28
    #6

    Jag beställde massa duplo därifrån för någon vecka sedan. Paketet levererades till dörren efter bara några dagar. Så jag är jättenöjd!

  • Äldre 15 May 10:24
    #7

    Funkade utmärkt för mig och jag betalade med Klarna. Billigt behöver väl inte betyda skumt? Tvärtom så ser man ju hur mycket andra babyshoppar på nätet lägger på sina priser för exakt samma produkter... Jag kan i alla fall varmt rekommendera pinkorblue.se från egen erfarenhet.

  • Äldre 26 May 20:43
    #8
    fiffiobella skrev 2015-05-15 10:24:56 följande:

    Funkade utmärkt för mig och jag betalade med Klarna. Billigt behöver väl inte betyda skumt? Tvärtom så ser man ju hur mycket andra babyshoppar på nätet lägger på sina priser för exakt samma produkter... Jag kan i alla fall varmt rekommendera pinkorblue.se från egen erfarenhet.


    Nix, billigt behöver inte betyda skumt. Men när jag i januari 2014, alltså för ett år sen (då även tråden skapades) så skulle man betala in på ett annat sätt vilket såg skumt ut. Men nu ser ju naturligtvis inte betalningen skum ut längre :)
  • Äldre 26 May 20:45
    #9

    Beställde utan problem. Fick bra hjälp när jag mailade frågor. Snabb leverans, allt ok. Jag har inget att anmärka

  • Äldre 8 Mar 13:15
    #10

    Två veckor efter min förskottsbetalning kom tillslut varan samma dag som leveransbekräftelsen(!) Tyvärr visade det sig att varan inte levde upp til våra förväntningar, så jag skickade tillbaks den enligt företagets rutiner med bl.a info via mail att retur skulle ske osv. Då företaget inte efterfrågade mitt kontonummer, förutsatte jag att de skulle sätta tillbaks till samma som jag betalat från. Två veckor efter returdatum gick utan att jag fick tillbaks mina pengar. Kontaktade företaget som uppgar att returen inte kommit. Det visar sig nämligen att företaget, utan att kolla vilka paket som anländer till Sverigeadressen (returadressen), vidarebefordrar alla paket till lagret i Tyskland, eller något liknande flummigt. Jag som konsument blev plötsligt ansvarig för en vara som skickats vidare någon annanstans än dit jag sänt den. Då jag saknade postkvitto gjordes stor affär av att jag skulle skriva på försäkran om att jag skickat returen, som var juridiskt bindande osv. Trots att jag gjort det och på anmodan åter uppger mitt kontonr, kommer inga pengar. Efter en vecka kontaktar jag företaget igen och då visar det sig att returen inkommit, något jag inte får skriftlig bekräftelse på. Ytterligare en vecka senare, inget kvitto på returen, inga pengar, många mail och löften om att ?prata med? ekonomiavdelningen. Nu har det gått fem veckor sedan jag skickade returen och ännu inga pengar i sikte. Får nog inse att jag blivit lurad av skojarföretaget. Rekommenderar INGEN att handla från dem.

Svar på tråden Pink or blue företag