Cabron skrev 2014-01-08 16:12:11 följande:
Så du vill mena det är SÄKRARE att ligga bredvid en lastbil så länge som möjligt för att inte öka hastigheten liiiiiite för att ta sig om? Så ANDRA som vill om också hinner om o alla kan fortsätta i sina 110 isf 80?
Så det är pga såna som resonerar som dig som vi måste tänka åt er innan ni kör om o lägga ut oss o blockera en fil innan den tar slut. För ni inser inte att ni INTE tar er om o måste då trycka er in i varjerräcket...
Hur vet du att det är ett akutfordon om det är en privat/taxi som ej har blåljus? Blinka bara höger, för då ska ju de som ligger i högerfil göra en lucka åt dig o släppa in dig. Svårt? Nepp.
Min startade på natten o det var jag glad till då vi har ca 5 mil till BB. ;)
Hur lång bromssträcka har en 60 ton lastbil, ifrån 80km/h till 30km/h? Man ska ha en BRS orsak till varför man ligger i så låg hastighet o HINDRA trafiken. Kan man inte köra fortare, stanna, ta bussen eller en taxi. Inser du att det är vår arbetsmiljö det handlar om?
Varför är det mer olyckor på sommaren? Jo, alla osäkra privatister ger sig ut på vägarna, gärna med en husvagn bakom, eller husbil...
Visst men att hjälpa någon annan komma förbi är totalt otänkbart? Att underlätta för någon annan?
akutfordon är dem som är ambulans, polis, läkarbil, akutbil, brandkår etc som kör på prio ett larm vilket innebär att de har blåljus och eventuellt sirener på.