Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Körkort på blocket eller vad?

Isbit skrev 2014-01-07 12:42:10 följande:

Jag har haft körkort i 21år & jag tycker DU är en trafikfara om du ligger o segar i vänsterfilen.

Kan du inte köra om så håll till höger så andra kan köra om i vänsterfilen

öh va 1110hm/h på en väg där högsta tillåtna hastighet är 110kmh...hur är det att sega?
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-07 12:40:35 följande:
    Kan bero på att med lyse på så ser man absolut nada. Men utan lyse eller med dimljus så har man en chans att se lite på vägen och då kan man faktiskt köra säkert... Men jag antar att du aldrig kört i ordentligt snökaos. 
    men utan lyse så ser ingen annan dig.... och då blir du en trafikfara,
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-07 12:39:25 följande:
    Det sa jag inte... 
    det sa du ju visst det, eftersom du klagar på hur jag kör och det är precis så jag kör.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 12:42:10 följande:

Jag har haft körkort i 21år & jag tycker DU är en trafikfara om du ligger o segar i vänsterfilen.

Kan du inte köra om så håll till höger så andra kan köra om i vänsterfilen

jag håller mig bara i vänsterfilen om jag själv ska köra om någon, men jag pressar mig inte upp i arslet på den jag tänker köra om för att ligga där och trycka. 
    annars ligger jag i höger körfält, om jag inte ska svänga vänster förståss.
  • Fjärilslarv
    bängolle skrev 2014-01-07 12:49:49 följande:
    Men man måste väl hålla rimligt avstånd till framförvarande även om denne är en saktfärdig jävel som segar sig förbi nån i vänsterfil. Bara för att nån inte kan tänka sig att köra i 111 km/h på motorväg betyder det ju inte att det är ok att riskera dennes liv och hälsa. Det är ju inte heller precis samspel i trafiken. En liten matteuppgift till Westman: I Sverige tillämpar vi tresekundersregeln, eller bör göra det. Om ett antal bilar ligger på rad och håller en jämn fart av 110 km/h, alla rättar sig efter den sk tresekundersregeln, hur många bilar får då plats på en kilometer ca? Bra poäng med det där öva på egen hand, för övrigt.
    jag testade senast idag att köra i 115 på en 110 väg i vänsterfilen, men då fick jag ljustuta på mig....sen att den i högerfilen som hade segat sig fram i 90 plöstligt brände upp till 110 när jag skulle köra om, och avståndet då skulle bli ca 10 meter det stuntade han som ljustutade mig.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 12:57:38 följande:

Men du sitter väl inte o räknar meter när du kör & blåstirrar på hastighetsmätaren?

Kör om, gasa upp & sen om det går 111 på en 110 väg får du väl sakta ner då

nej jag kör på sekundersregeln men alltid 4 sekunder och så uppskattar jag.
    självklart håller jag koll på hastighetsmätaren, men stirrar på den nej.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 13:01:18 följande:

Slappna av lite tycker jag.

Se mer hur trafiken flyter på.

Ingen gillar såna som stoppar upp bara för att vara så exakt laglydig

nähä men jag följer lagen.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 13:10:02 följande:
    Man ska heller inte vara en fara i trafiken genom att stoppa upp
    ok men man ska heller inte köra för fort.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 13:15:15 följande:
    Man ska heller inte köra om, om det går för sakta. Du måste ju våga gasa på när du ska förbi
    som sagt när jag kör om så ligger jag i högsta tillåtna hastighet, det är inte att köra för sakta.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-07 13:30:59 följande:
    löjligt
    men det ÄR inte att köra för sakta vad du än säger.
Svar på tråden Körkort på blocket eller vad?