Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Mamma går inte i pension förrens om 17 år

K med lilla E skrev 2014-01-07 14:26:54 följande:

Men du kan inte mena på allvar att du tänker gå i dina egna föräldrars fotspår och låta dina sjuka barn vara med någon annan än med sin mamma eller pappa?? När barnen är sjuka och behöver vara  hemma så stannar man hemma och vabbar, något annat ska liksom inte finnas annat än i undantagsfall, vem vill inte finnas till hands för sina sjuka och hjälpbehövande barn?

Du ska nog inte ha några barn alls verkar det som. Du tycker ju inte ens om din svärmor och ändå överväger du på fullaste allvar att låta henne ta hand om ditt sjuka barn. Finns liksom inte ord för hur känslokall du verkar vara Kräks
    Så klockrent sagt, ts borde verkligen söka hjälp oxå så hon kan börja tänka annorlunda.

Snälla ts, skaffa inga barn förrän du blivit tillräckligt mogen för o inse att det e DIN O FADERNS ansvar INGEN ANNANS, man ska aldrig ta för givet att andra SKA ställa upp, tänk om o tänk rätt, ursäkterna du ger e bara patetiska o absolut inga MÅSTE att andra ska passa ERA barn, jävla trams!!
    Anonym (KRIS) skrev 2014-01-07 15:23:47 följande:
    Ja om jag ekonomsikt hjälper min svärmor med mina pengar kan jag dra in hennes pengar och då är hon totalpank och kan leva på typ löksoppa och bönor. Eller så fortsätter jag underhålla hennes lathet och så hjälper hon mig en gång i veckan och förstår att hon faktiskt inte bara kan snylta på andra. Vill inte svärmor göra det drar jag in hennes pengar och sen anlitar jag barnflicka. Sen så är det en viss typ av män som drar helt. Dom flesta älskar sina barn och kan inte bara sticka från dom.
    Men herregud, det e ju inte din SKYLDIGHET att ge henne pengar så hon klarar sig, e de så illa som du säger får hon ju söka socbidrag eller nått men inte fan ska du ju tvinga henne passa dina ungar för att du inte själv pallar ta eget ansvar, va e de för tankesätt??? Jag fattar verkligen inte hur du tänker, om du anser att hon snyltar från dig e d ebättre du faktiskt sätter dig ner tillsammans med sambon o förklarar ett o annat för henne men att låta henne o med flera ta ansvar för ERA barn så som du skriver e helt upp mot väggarna fel, snälla tänk om...
    La Lola skrev 2014-01-08 11:46:07 följande:
    Vad fan är nöjet att sitta o hitta på?!
    Så jävla barnsligt, konstigt beteende.
    Har ts hittat på allt?
    I såfall hoppas jag det verkligen ÄR så för sånt tänkande gör en ju helt gråhårig i förtid
    molly50 skrev 2014-01-09 09:22:00 följande:
    Ja. Både den här tråden och många andra.
    Om du klickar på Läs endast vid TS så kan du se att TS själv har skrivit det.
    Aha, ok, de vart ju ändå för väl då att de bara va påhittat ha ha
    molly50 skrev 2014-01-09 19:14:08 följande:
    Ja,verkligen! Fast på samma gång lite trist. Trolltrådar förstör ju lite av syftet med diskussionsforum. Det förstör ju för de som verkligen mår dåligt och behöver hjälp.
    Plus att det irriterar folk som fölrsöker engagera sig och stötta och hjälpa.
    Man vet ju till slut inte vad som är sant och inte. Och allt bara för att vissa är så kåta på att hamna högt i statistiken.
    Du har så rätt Molly, de stjälper ju faktiskt mer än hjälper o de e sånt här som skapar alla trolltrådar eller va dom nu kallar de o e de nån som verkligen behöver stöd på ärliga vis så blir de lätt att folk tar de med en nypa salt istället pågrund av sånna som ts, de e rätt tragiskt faktiskt..
    molly50 skrev 2014-01-09 20:12:32 följande:
    Ja,precis. Det är det jag menar. Jag undrar hur många forumtroll som har det i åtanke när de skapar sina trådar.
    Uppenbarligen ingen av dom skulle jag tro.....
Svar på tråden Mamma går inte i pension förrens om 17 år