• Anonym (KRIS)

Mamma går inte i pension förrens om 17 år

Jag vet helt ärligt inte hur jag ska ha möjlighet att skaffa barn inom den närmaste framtiden som jag faktiskt vill. Det ställs så höga krav och kommer inte ha råd att jobba deltid och samtidigt så skulle känna kännas hemskt att låta barnen gå på förskolan längre en till klockan tre på dagarna. Alla andra jag känner som har barn dom har sina föräldrar som 1-2 ggr i veckan hämtar barnen på förskolan och vabbar för dom. Och min mamma är inte ens fyllda 50 så hur ska hon ha möjlighet att hämta tidigt på dagis då??? Har visserligen mor och farföräldrar som är i 70-80 års åldern men pallar dom verkligen med små barn? :O

Hur ska man få tiden att gå ihop? För man kan bara inte ha barnen sist på förskolan, man vill ju bli en bra förälder.

• Svar på tråden Mamma går inte i pension förrens om 17 år
  • molly50
    Fjärilslarv skrev 2014-01-07 20:35:44 följande:
    t...är lite vidskeplig Flört
    Ja,det verkar inte bättre.
    Jag var själv 35 när jag fick min första och 39 när ag fick min andra. Och det har inte varit några som helst problem.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Fjärilslarv
    molly50 skrev 2014-01-07 20:38:40 följande:
    Ja,det verkar inte bättre.
    Jag var själv 35 när jag fick min första och 39 när ag fick min andra. Och det har inte varit några som helst problem.
    holy crap då är du alltså någon form av mirakel enligt ts HAHA.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (KRIS) skrev 2014-01-07 20:38:10 följande:
    Ja, tyvärr så skriver jag ju inte om saker som är tagna helt ur luften utan har på fullaste allvar stött på sånna här föräldrar själv så det finns folk som på allvar resonerarar att dom SKA ha gratis barnvakt och ska ha med mormor på semestern så mormor ska ta hand om barnen och hämta och lämna och ja allt :D
    Men vänta du tills din mamma gått i pension så är du ju bara 41år när första barnet kommer och då har ju lilla mamsen all tid i världen att passa barnbarnet. Många är ju över 40 år när de skaffar första barnet så varför skulle inte du kunna vänta in att din mamma blir pensionär. Frys in embryon eller ägg redan nu så du har en massa reserv om du nu skulle ha hunnit gå in i klimakteriet.
  • Anonym (Sue me)

Man kan ju inte ta TS på allvar med tanke på alla motsägelser. I trådstart finns det inte råd till att gå ner i arbetstid, men ju längre man läser ju mer är det om hur mycket hon tjänar osv. Till en början kan svärmor inte få vara knappt något med eventuella framtida barn pga svärmors extrema tro, men ju längre i tråden man kommer ju mera så tycker TS att svärmor "ska ta sitt ansvar" och ta hand om sina kommande barnbarn. Dessutom så kan TS tydligen jobba en massa hemifrån, men hon kan inte ta hand om sitt barn. TS har till en början enbart "ett jobb" som under historiens gång blir TS företag, och det är inte vilket företag som helst utan det är ett företag där det finns både gott om pengar och lokaler för det är ju bara att inreda ett rum "mysigt" så att mannen kan vara där med barnet, eller som TS kan gå till för att pumpa så att pappan kan mata barnet med det sedan. Dessutom har TS så bra med sitt företag att hon kan sitta och svara på inlägg efter inlägg, det är verkligen inte illa för en 24 årig egenföretagare! Grattis TS, du har lyckats! Du har lyckats att få folk att reagera och du har lyckats få dig ett gott skratt!

• Anonym (KRIS)
    Anonym (Sue me) skrev 2014-01-07 20:53:40 följande:
    Man kan ju inte ta TS på allvar med tanke på alla motsägelser. I trådstart finns det inte råd till att gå ner i arbetstid, men ju längre man läser ju mer är det om hur mycket hon tjänar osv. Till en början kan svärmor inte få vara knappt något med eventuella framtida barn pga svärmors extrema tro, men ju längre i tråden man kommer ju mera så tycker TS att svärmor "ska ta sitt ansvar" och ta hand om sina kommande barnbarn. Dessutom så kan TS tydligen jobba en massa hemifrån, men hon kan inte ta hand om sitt barn. TS har till en början enbart "ett jobb" som under historiens gång blir TS företag, och det är inte vilket företag som helst utan det är ett företag där det finns både gott om pengar och lokaler för det är ju bara att inreda ett rum "mysigt" så att mannen kan vara där med barnet, eller som TS kan gå till för att pumpa så att pappan kan mata barnet med det sedan. Dessutom har TS så bra med sitt företag att hon kan sitta och svara på inlägg efter inlägg, det är verkligen inte illa för en 24 årig egenföretagare! Grattis TS, du har lyckats! Du har lyckats att få folk att reagera och du har lyckats få dig ett gott skratt!
    Ja det här är ärligt talat en väldigt underhållande sysselsättning jag har. Jag älskar att komma på topplistan och älskar att hitta på roliga historier med väldigt intressanta och underhållande karaktärer. :)

• Anonym (Lilith)
    Anonym (Sue me) skrev 2014-01-07 20:53:40 följande:

Hon kanske kan länka bloggen hon skriver och tjänar pengar på!
  • Anonym (KRIS)
    Anonym (Lilith) skrev 2014-01-07 20:59:05 följande:
    Hon kanske kan länka bloggen hon skriver och tjänar pengar på!
    Jag skriver ingen blogg däremot underhåller jag er ofta här på FL Skrattande

• molly50
    Fjärilslarv skrev 2014-01-07 20:39:32 följande:
    holy crap då är du alltså någon form av mirakel enligt ts HAHA.
    Haha! Ja,precis! Nä,jag blev bebådad.
  • K med lilla E
    Anonym (KRIS) skrev 2014-01-07 20:35:06 följande:
    Ja det är rätt skönt. :) Jag är inte ens 25 men jag har väldigt livlig fantasi kan man säga.

Jag tycker om att skriva av mig lite som typ det här sorry Skäms

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m71888229.html

Haha var det också du, skäms inte för din livliga fantasi, det är bra att kunna författa tycker jag {#emotions_dlg.flower}
  • molly50
    Anonym (KRIS) skrev 2014-01-07 20:35:06 följande:
    Ja det är rätt skönt. :) Jag är inte ens 25 men jag har väldigt livlig fantasi kan man säga.

Jag tycker om att skriva av mig lite som typ det här sorry Skäms

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m71888229.html

Jasså,den också.

Det är lugnt för min del. Men det måste väl finnas andra sätt att få uppmärksamhet på än att skapa en tråd där man får en massa ilskna mothugg som svar,kan jag tycka.
Svar på tråden Mamma går inte i pension förrens om 17 år