Mamma går inte i pension förrens om 17 år
Jag vet helt ärligt inte hur jag ska ha möjlighet att skaffa barn inom den närmaste framtiden som jag faktiskt vill. Det ställs så höga krav och kommer inte ha råd att jobba deltid och samtidigt så skulle känna kännas hemskt att låta barnen gå på förskolan längre en till klockan tre på dagarna. Alla andra jag känner som har barn dom har sina föräldrar som 1-2 ggr i veckan hämtar barnen på förskolan och vabbar för dom. Och min mamma är inte ens fyllda 50 så hur ska hon ha möjlighet att hämta tidigt på dagis då??? Har visserligen mor och farföräldrar som är i 70-80 års åldern men pallar dom verkligen med små barn? :O
Hur ska man få tiden att gå ihop? För man kan bara inte ha barnen sist på förskolan, man vill ju bli en bra förälder.

ligger väl bakom väldigt många "större" trådar här med olika random personer. Och det är väldigt roligt att kunna vara mamma, bonusförälder, bortskämd tonåring, otrogen pappa eller bara allmänt självupptagen fjortis. Har ju en plan på att skriva en bok och håller på att jobba med att bygga upp karaktärerna men det är kul att skriva såhär iaf och märka att människor faktiskt läser det jag skriver. Jag hittar ju aldrig på något som att "blir misshandlad" eller något men när det bara handlar om udda personligheter så ser jag det inte som jag tar plats för trådar med allvarligare ämnen.