Inlägg från: Mamma med barn o katter |Visa alla inlägg
  • Mamma med barn o katter

Katt attack

Hej! Detta är första gången jag skriver, men har ett specifikt problem. Vi har två katter, hane o hona, Kastrerade syskon som vi haft sen dem va små. Vår son som nu är 20 månader är väldigt aktiv leker stort högljutt o tar mycket plats. Vi bor fortfarande kvar i vår tvåa i väntan på att hitta större. Gör två dagar sen körde min son över mina tår med sin lära gå vagn i full fart, Ont gjorde de o jag skrek Ajj, två sekunder senare stig bägge katterna med ragg över ryggen o stora pupiller. Hanen är alltid i bakgrunden, men honan hon såg väldigt aggressiv ut o gick på vår son, puffa o såg ut som hon skulle attackera med en gång. Min sambo föste bort henne eftersom vi reagera på att hon tycktes arg på vår son då bet hon honom. Men hon släppte inte vår son med blicken en enda sekund Idag satt jag med min son vid bordet i satte ner honom då va dem där igen o gick till attack men som tur va Så var min hand o under arm emellan så jag fick de som Var menat för min son. Till synes oprovocerat men känns som hon vill skydda mig. Men hon tycks vara på sin vakt hela tiden. Vill inte avliva men min son får inte bli skadat så klart. Är detta normalt beteende eller är de dags för veterinären för koll/avlivning? /väldigt orolig mamma o ledsen kattägare

• Svar på tråden Katt attack

Nej, jag skriver inte att jag vill avliva min katt men detta är en gammal katt nu o hon är inte rädd för min son. Det har inte varit problem innan nu men som sagt så går hon till full attack, tycker du de är lämpligt med ett litet barn i hemmet? O avliva är min sista utväg men detta är en gammal katt och inte bara de högt älskad men katt hemmen här tar inte emot o jag Har kollat över vilka alternativ vi har. Men läste du verkligen vad jag skrev?jag undrar om ngn har varit med Om liknande o om de finns ngt o göra. Men hitta nytt hem till en katt som attackerar barn kanske inte är så lätt men mitt första alternativ är att gå in hit o se om ngn varit med om liknande och vad dem rekommenderar. Alla jag pratat med hittills inklusive vår Veterinär sa att en sån katt skall tas bort. Så snälla läs mitt i inlägg o försök förstå rädslan om att min son blir skadad samt att jag vill ha kvar katten om de går!!

Hej tack för svaren. Ja jag tror också vi bor för trångt:(men bara så rädd att hon gör illa barnet. Det med balkongen kan ju faktiskt vara ett bra tips. Vi sa de att vi ska försöka köpa lite leksaker dem kan leka mer o göra ett kryp in i klädkammaren så dem kan gå undan. Hon går ofta undan men den senast veckan tycks de ändrats. Men för försöka ge dem mer utrymme o definitivt kolla de mer balkongen. Kanske skulle köpt en barn grind o gett dem köket, hallen o badrummet så kan sonen husera i vardagsrummet. Ville mest höra om ngn varit med om liknande o kanske kunde ge hopp om att de löst sig. Vill inte va utan vår katt o tror definitivt inte vår hane vill va utan syster! Håll tummarna!:)

Ja läste om de, men tänkte kanske som sista utväg ge henne lugnande. Ja hon har massa ställen att gå undan o de gör hon. Men ibland som nu är de precis som hon ska skydda mig o då gå hon till attack eller nästan som om hon är svartsjuk, i brist på bättre ord. Jag ska göra lite mer ställen i lite aktiviteter för dem i för dem gemensamt med min son för annars har de inte varit några problem. Vill kanske göra en koll också, hon är ngt överviktig o börjar bli till åren så kanske dags igen. Tack!

Svar på tråden Katt attack