• ALLIEVERDO

Vad händer om ett klädpaket jag skickar tillbaka försvinner med posten?

Hej, jag ska beställa lite kläder..eller en hel del då jag är osäker på min storlek nu förtiden osv. så vet jag kommer skicka tillbaka minst 50%.. vilket gör mig nervös när de skriver att jag står för transportrisken tillbaka.. men vad händer egentligen om posten skulle tappa bort det?

• Svar på tråden Vad händer om ett klädpaket jag skickar tillbaka försvinner med posten?
  • studentbruttan29

Ingenting eftersom du får ett papper på posten där det står att du skickat tillbaka det.

• Rocket Mania
    studentbruttan29 skrev 2014-01-07 20:44:47 följande:
    Ingenting eftersom du får ett papper på posten där det står att du skickat tillbaka det.
    Fast det får man inte alls, det är bara om man skickar spårbart vilket ofta är mycket dyrare. Det kan ju vara en extrakostnad som är värd att ta om det är dyrbara saker i och för sig.
  • auapower

Är det inte alltid spårbart om man gör en retur för ett företag? De skickar ju med en retursedel?

• studentbruttan29

TS, vem ska du beställa ifrån? 

Beställ inte om du är osäker, välj något annat företag som inte är lika tjuriga.

• felix le chat

om det uttryckligen står att du står risken för förlust eller skada vid returer så får du
    helt enkelt inga pengar tillbaka på returen.
    det är mycket ovanligt med den typen av klausuler på kläder.
    på tex vitvaror är det ganska vanligt ( tex tretti.se)
    får du även betala returen själv ?

• Rocket Mania
    auapower skrev 2014-01-07 20:49:21 följande:
    Är det inte alltid spårbart om man gör en retur för ett företag? De skickar ju med en retursedel?
    Haha, nej det är väldigt olika. Det är långt från alla företag som skickar med en retursedel.

Det kan vara små men väldigt seriösa företag ändå, trots brist på retursedel
  • ALLIEVERDO

Bonprix är det.

Jo paketet ska nog vara spårbart. det är det på de flesta ställena. Störande nog ligger ju postens sida nere just nu pga en brand i veckan, så man kan inte se vad som gäller. hmm

• Vickan I

Jag skickade tillbaka en klänning till Nelly.com ned deras egen retursedel. Klänningen kom aldrig fram. Kundtjänst sade att jag egentligen inte skulle få några pengar tillbaka då, men att de valde att tro mig (kanske för att jag redan beställt en ny klänning i annan strl) så fick pengar in på kontot sedan. Skulle def ta spårbart om det är värt en del pengar som man skickar tillbaka.

• ALLIEVERDO
    Vickan I skrev 2014-01-07 20:57:45 följande:
    Jag skickade tillbaka en klänning till Nelly.com ned deras egen retursedel. Klänningen kom aldrig fram. Kundtjänst sade att jag egentligen inte skulle få några pengar tillbaka då, men att de valde att tro mig (kanske för att jag redan beställt en ny klänning i annan strl) så fick pengar in på kontot sedan. Skulle def ta spårbart om det är värt en del pengar som man skickar tillbaka.
    Hängde inte riktigt med på sista meningen :)
    var inte det till nellys spårbart egentligen alltså?
  • Vickan I

Nej, det var inte spårbart med deras retursedel. De står inte för den extra kostnaden vid returer. Med deras retursedel blir man debiterad 39kr efteråt. Vill man ta spårbart ovanpå det så får man bekosta det själv när man lämnar in paketet.

Svar på tråden Vad händer om ett klädpaket jag skickar tillbaka försvinner med posten?