• Anonym (vilka?)

Örgryte

Vad är Örgryte för område? 

Är det något överklass område eller vanligt standard?
    Vad kostar en lägenhet att hyra/köpa? 1-2a typ.

• Svar på tråden Örgryte
  • Anonym (billigt)
    slemtorsk i din bralla skrev 2014-01-08 16:27:15 följande:
    ja det är ju avgiften för en etta. Fanns en tvåa på 55 kvm inne nu men den kostade 1 750 000 plus en månadsavgift på drygt 2900 så du kanske läste fel?? Eller skrev fel???

1750000 var det jag menade . skrev inte ut nollorna . men det är fortfarande hyfsat billigt för en 2a med en så pass låg avgift dessutom
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (billigt) skrev 2014-01-08 19:33:20 följande:

1750000 var det jag menade . skrev inte ut nollorna . men det är fortfarande hyfsat billigt för en 2a med en så pass låg avgift dessutom
    jo vars... vi betalade en mille för hela vårat hus men vi bor inte i Örgryte och skulle inte flytta dit om man så slängde ett hus efter oss
  • Anonym (Örgryte)

Vi betalar 7500kr för vår trea på 67kvm.

• Anonym (billigt)
    Anonym (Örgryte) skrev 2014-01-08 19:51:41 följande:
    Vi betalar 7500kr för vår trea på 67kvm.

d4et är satans billigt
  • Anonym (----)

Villorna: 5 - 8 milj. kronor.
    Hyresrätter (om de finns) beroende på hyresvärd. Saxborn har hyror upp till 16 000 /månad för en trea.
    Bostadsrätter: dyra.

Själv bor jag i utkanten i en sunkig billig tvåa, mest för att jag vill bo just här.

• Anonym (----)
    Anonym (billigt) skrev 2014-01-08 19:33:20 följande:

Räkna med konkurrens vid budgivningen.
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (billigt) skrev 2014-01-08 20:00:13 följande:

d4et är satans billigt
    tja.. vi betalade 6000 i månaden för en trea på 75 kvm i BRUNNSBO för 3 år sedan.. så det är inte så himla billigt.

Brunnsbo är ju inte direkt något "fint" område.
  • Anonym (billigt)
    slemtorsk i din bralla skrev 2014-01-08 20:23:12 följande:
    tja.. vi betalade 6000 i månaden för en trea på 75 kvm i BRUNNSBO för 3 år sedan.. så det är inte så himla billigt.

Brunnsbo är ju inte direkt något "fint" område.

allt är ju relativit men en trea för under 8000 låter i MINA öron som ett kap
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (billigt) skrev 2014-01-08 20:33:01 följande:

allt är ju relativit men en trea för under 8000 låter i MINA öron som ett kap
    6000 för en trea i Brunnsbo..dessutom för tre år sen är ett jävla rån skulle jag säga *S*

Vet inte hur väl du känner till områdena i Göteborg men är du Göteborgare så vet du ju vad Brunnsbo är för område, lägenheterna är OKEJ, men inte mer än så, ett jävla liv med skjutningar och massa skit runt omrking. Jag ska iofs inte klaga för jag trivdes bra där - just i vårat hus var det bra men det var inte värt de pengarna.

Å andra sidan kollade vi på en trea nere i Eriksberg, den skulle de ha 13.000 för... fantasisummor. Är ju inte klokt.

Nu har vi boendekostnader på ca 15.000 men då ingår el, sophämtning, sotning och sånt och vi har ganska dyra amorteringar för tillfället då vi fick ta ett extra lån två månader efter husköpet för pannan gick sönder. DÅ har vi ett hus på drygt 100 kvm (alltså inte jättestort men det räcker) plus extra ytor på ca 40 kvm, en stor tomt på 2200 kvm och inga grannar inom synhåll..bättre än så blir det inte DET kan jag betala massor av pengar för, som du skriver allt är relativt
  • slemtorsk i din bralla

tips till TS om du vill ha lite koll. Gå in på Booli.se och sök på Örgryte under fliken "Slutpriser" där kan du kryssa i tex 2:or och lägenhet så får du en liten vägledning om var det kan hamna, när det gäller just tvåor på 50-60 kvm verkar slutpriserna hamnat 1095000 på kallebäcksvägen upp till  2425000 på kungälvsvägen

Svar på tråden Örgryte