• cam03

Förfrågan ecoli-bakterier...

Hej, beklagar verkligen sorgen. Gör så ont varje gång jag läser om nyfödda som dör. Vi förlorade vår förstfödda son i just e-coli 2009. Man vet inte heller när han smittades, antagligen under förlossningen. Han föddes dessutom v 35 och då är dem inte så tuffa om de smittas. Haft en del samtal med olika läkare på olika sjukhus och slutsatsen är nog att jag var öppen för länge efter att vattnet gick så bakterien klättrade upp från min andra öppning och man borde ha tagit ut vår son tidigare. Jag tror jag kämpade i 25 timmar innan det blev akut snitt. Tror rek är 18 timmar när de är för tidigt födda då risken att smittas är så stor annars. Vårt fall är lite oklart då jag dessutom fick antibiotika mot GBS under förlossningen. En teori är att e-colin fick spelrum att bre ut sig då det var fritt fram för e-colin då antibiotikan bara tog död på GBS bakterierna. 
    Jag var sedan livrädd att bli gravid igen, men vi försökte i flera år. Tyvärr blev det utomhavandeskap och min högra ledare blev bortopererad så tillslut fick vi göra IVF men det slutade även det i missfall. Så vi hade gett upp, men så blev jag spontant gravid 2012 och födde en underbar liten tjej april 2013. Jag odlades med jämna mellanrum hela graviditeten för att se att jag inte smittats igen. E-coli är ju ganska vanligt vid urininfektion. Tur nog så klarade jag mig hela graviditeten men födde vår dotter för tidig (v33) ändå pga sammandragningar. Hon var helt frisk och hon är vårt lilla mirakel  
    Ville berätta att det som du drabbades av händer andra men att det kan även gå bra!!! Det som hände oss har sedan drabbat två andra vänner. E colin är väldigt agressiv  
    Hoppas att du mår bra och önskar dig all lycka!!!
    Kram

Svar på tråden Förfrågan ecoli-bakterier...