• Ladymarina

HJÄLP, hur ska jag reagera!?

Hej
    Jag har en son som blev 13 för drygt 2 månader sen.
    Han har en flickvän sedan ett tag tillbaks, en tjej i hans klass.

Han har även en mobil, där jag kan hans kod för att komma in, då jag satt det som en krav för att han ska ha en mobil.

Gick igenom hans fotoalbum och upptäckte nakenfoto på honom där!
    Min första reaktion var att jag blev chockad och förbannad!
    Sedan rädd.

Nu har jag pratat med honom om detta, och hans svar var att hans tjej ville se, han tyckte det var lite pinsamt, men sen fotade han ändå. Hon hade inte skickat sånna kort till honom, och dom har inte haft sex för han tycker han är för ung för det.

Jag vet inte hur jag ska ställa mig inför allt detta!?
    Ska han få mobilförbud ett tag?
    Hur kan jag veta han inte gör om det?
    Reagerar jag kanske för starkt på detta?

Vad hade ni andra gjort i min situation?
    Har någon kanske råkat ut för liknande sak?
    Jag är lost

• Svar på tråden HJÄLP, hur ska jag reagera!?
  • Philippa

Du har pratat med honom om det, nu räcker det väl?

• Severus

Skulle nog reagera som du. Iaf inte "mjäkigare".

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Ladymarina
    Severus skrev 2014-01-08 18:00:46 följande:
    Skulle nog reagera som du. Iaf inte "mjäkigare".

Mobilförbud eller räcker det att prata med honom om det och att det inte är okej?
  • Severus
    Ladymarina skrev 2014-01-08 18:02:06 följande:
    Mobilförbud eller räcker det att prata med honom om det och att det inte är okej?

Pratat och troligen sagt att OM detta inträffar igen så xxxxx (nån påföljd/konsekvens)

Självklart sagt vad jag anser om "bravaden" och använt ett passande vokabulär
  • tro  hopp  kärlek

Prata om konsekvenserna som kan bli av att ha nakenkort.
    Jag vet flera i mina barns åldrar som har gjort samma misstag, korten spreds som en löpeld bland tonåringarna.
    Då är det inte så kul, och det spelar ingen roll huruvida man lovat att inte visa ngn annan eller sända vidare.

Sen kan man börja med sexuella aktiviteter i den åldern, se till att han har tillgång till kondomer.
    Samtidigt som du pratar om vikten av att skydda sig och att vänta tills det känns rätt.

• Fjärilslarv

varför ska du ha inloggningskoden till hans mobil?

• Ladymarina
    tro hopp kärlek skrev 2014-01-08 18:13:28 följande:
    Prata om konsekvenserna som kan bli av att ha nakenkort. Jag vet flera i mina barns åldrar som har gjort samma misstag, korten spreds som en löpeld bland tonåringarna. Då är det inte så kul, och det spelar ingen roll huruvida man lovat att inte visa ngn annan eller sända vidare. Sen kan man börja med sexuella aktiviteter i den åldern, se till att han har tillgång till kondomer. Samtidigt som du pratar om vikten av att skydda sig och att vänta tills det känns rätt.

Allt det där har jag redan sagt. Att det kan hamna på internet väldigt snabbt, och han har kondomer och vi pratar rätt så öppet och fritt om sex. Blev bara så överraskad över bilderna.
  • Knota

Är han medveten om sådana bilder kan användas i otrevliga syften? Om han och tjejen gör slut kan hon börja skicka runt den?

Förklara sådant, och ta det lugnt sen.

• Ladymarina
    Fjärilslarv skrev 2014-01-08 18:17:19 följande:
    varför ska du ha inloggningskoden till hans mobil?

För att jag inte vill att det ska förekomma nät-sms mobbing. Han har haft mobilen ett tag och han tyckte det var okej. Vet jag ej kommer kunna ha det, ju äldre han blir.
Svar på tråden HJÄLP, hur ska jag reagera!?