Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Hjälp!!!

Hej

Jag har haft fem missfall och har två barn, ett tredje på väg.

Första gången vi bestämde oss för att försöka få barn så funkade det på första försöket men sen fick jag missfall i vecka 8. Efter det tog det ett halvår innan det lyckades igen men då gick det vägen i alla fall, oroade ihjäl mig ända till vecka 11 då jag fick ett UL på MVC.

När vi ville ha barn igen tog det 8 månader innan det tog sig, det förlorade jag sen i vecka 6-7, efter det tog det sig igen efter bara 3 månader men jag förlorade det också, i vecka 6 har jag för mig. Sen blev jag gravid redan månaden efter och den gången stannade hon kvar hela tiden ut. Men då fick jag inget UL fast jag tjatade och förklarade att jag var sjukt orolig och hade haft vad jag tyckte många missfall. Jag var även in till gynakuten i vecka 8 för jag hade blödningar och då såg allt bra ut men det minskade ju inte precis oron. Som tur var kände jag fosterrörelser redan i vecka 14 och började så smått att slappna av då.

Nu sista gången vi försökte blev jag gravid på en gång men förlorade det lika snabbt, sen tog det sig månaden efter också fast jag fick missfall i vecka 6. Sen dröjde det två månader och så var jag gravid igen. Eftersom jag är lite fånigt logiskt lagd så förväntade jag mig ett missfall igen då (ett missfall -> första barnet, två missfall -> andra barnet, alltså borde det ju vara tre missfall innan tredje barnet :p) så jag gick och bara väntade på det fram till vecka 10, då bestämde jag mig för att jag kanske skulle skriva in mig på MVC i alla fall. På första besöket tog de extra prover pga alla missfall och jag lyckades få ett UL inbokat i vecka 12 och då såg ju allt bra ut. Men jag har fortfarande svårt att slappna av ordentligt fast jag är i vecka 32 nu.

Så jag har ju inte varit med om samma men har haft ett gäng missfall iaf och har varit väldigt nere varje gång. Även om det ju uppenbarligen var nåt fel och det var därför det blev missfall så sörjer man ju.

Kram

Svar på tråden Hjälp!!!