Inlägg från: Mandel |Visa alla inlägg
  • Mandel

Är du intelligent?

Clotilda skrev 2014-01-09 01:32:59 följande:
    Förresten har jag läst att när människor själva skall skatta hur smarta de är så tror de alltid att de är smartare än de är, och dessutom att de är lite smartare än alla andra. ;)
    Då är jag ett undantag då
    Jag tror verkligen inte att jag är smart och absolut inte smartare än andra. Jobbar stenhårt med att inte framställa mig själv som dum hela tiden - fast jag egentligen innerst inne vet att jag inte är det, men, men... Åren har satt sina spår.

Har trots allt mer än en gång stött på folk som tror att jag är högskoleutbildad, men så är ju inte fallet...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Om en antibiotikakur slår ut kroppens goda tarmbakterier så att de onda kan härja fritt och leda till dödsfall - Växjö och Kalmar härom dagen, hur påverkar då den antibiotika som man får i sig okontrollerat via utländskt kött?
    Dör de snälla långsamt eller hinner de hela tiden återhämta sig eller störs de inte av den låga dosen eller hur fungerar det? Långsiktigt?

• Mandel
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-10 15:12:21 följande:
    Det är så låga doser att de inte kan påverka något väsentligt i din kropp.
    Finns det belägg för det?

Det börjar grottas mer och mer i sambandet av olika saker eftersom det i nuläget vanligtvis enbart bara forskas om en saks påverkan av kroppen. Inte någon coctaileffekt och idagens samhälle får vi ju i oss ganska mycket skräp och många bäckar små...
Svar på tråden Är du intelligent?