NyMamma76 skrev 2014-01-09 10:58:00 följande:
Ja jag! Är vad de kallar en lite "äldre" mamma (37), bor i innerstan och är i v 13 + 6 idag! Barnet var totalt oplanerat och därför har resan hittils varit lite kämpig, men det löser sig väl! Ser fram emot en sjukt spännande resa...Är dessutom total graviditets-analfabet har jag märkt. Min sambo vet fasiken mer än jag! Ha ha... Har första ultraljudet imorgon och börjar bli lite nervös. Det är väl först då det kommer kännas verkligt antar jag. Har du börjat visa mage än? Hur är det med dina energinivåer? Vore kul om vi kunde följas åt och gnälla, förundras, glädjas och jämföra ihop! Ha det bra! /Jenny
vad kul! Det är exakt samma för mig, har oxå haft det kämpigt, min graviditet var heller inte planerad. Jag är något yngre än dig (21) , min kille är lite skeptisk och vet inte riktigt vad han vill då det blir en extrem kultur krock då vi inte är gifta.. Men jag vill verkligen inte göra abort för allt i världen och har varit på 2 ultraljud och sett mitt barn så det finns inte på världskartan att jag tar bort det. Första ultraljudet var för att se hur långt gången jag var, då var jag redan i v 9 och andra gjorde jag nu i tisdags (KUB- test). Har inte börjat visa min mage än men om någon skulle fråga så skulle jag inte ljuga :) hur har du gjort? Jag har haft såna humörsvängningar dom senaste dagarna att det inte är sant. Är arg på allt och alla helt utan anledning och då blir jag arg på mig själv för att jag känner mig elak fastän jag inte vill vara det.. Nersätta gärna hur det gick på ultraljudet :D det är väldigt känsligt men en sån lycka man känner när man ser den lilla går inte att jämföra med något i världen :) lycka till :)