113jagvetinte skrev 2014-01-16 15:04:00 följande:
Gud vad obehagligt det lät! Haha! Hoppas verkligen på det bästa, håller tummar och tår :) och vad glad jag blir för din skull att det gick att ordna en tid tidigare! :) hur känns det annars?
Det var inte SÅ obehagligt. Sticket kändes knappt, man har ju ett litet lager fett på magen... När de rotade runt och skulle suga upp celler så kändes det lite som mensvärk, men inte alls ont. Det var mest obehagligt att se på skärmen hur nålen rörde sig så nära min älsklings lilla huvud... Jag jobbar ju inom vården och är inte speciellt känslig för sjukhus eller procedurer, det kanske hjälpte.
Nu är det ju bara den här låååånga väntan på svar! "Vi ringer om vi ser något avvikande, annars får du ett besked per brev på posten bara." Happ, så man kommer hoppa högt varenda gång telefonen ringer på Ondag-Torsdag nästa vecka! Som sagt, det hela är bortom min kontroll. Blir skönt att veta åt vilket håll det bär bara. Är det inte meningen att den här bebisen ska födas så är det inte. Då får vi försöka igen!
En annan distraktion har varit att vi letat lägenhet jag och min pojkvän. Imorse skrev vi kontrakt på en ny lägenhet med barnkammare! Fantastiskt! Så man har NÅGOT att se fram emot. Jag kan distrahera mig i helgen med att kolla på tapeter och möbler osv. As-skönt!
Hoppas ni får en fin helg allihopa!
Ps. Visst har ni väl gjort första UL allihopa? Är det bara jag som blivit lite beroende? Nu vill man ju hälsa på den lille typ varje vecka! Känns jättelänge till stora UL i vecka 20 ju!!! AAarrghh...