Förstföderskor juli 2014 Stockholm
Är gravid i v 13+5 med första barnet :) någon mer i Stockholms området?
Är gravid i v 13+5 med första barnet :) någon mer i Stockholms området?
Men alltså...
Har fått tid idag för MKP, om TVÅ veckor! Vilket betyder tre veckor innan jag ens kan få ett provsvar! Om en eventuell abort ska göras kan den tidigast ske om 4-5 veckor. Det betyder att jag då är i v 18-19. Är det bara jag som är överkänslig eller är det här omänskligt begärt? Hur f-n kan det vara så lång tids väntan på ett prov som tar en kvart??? Bara tanken på att låta ett foster ligga och växa till sig en hel månad till är ju galen!
Fy, jag ber om ursäkt. Den här tråden skulle ju vara om hur glada vi är över att vara förstföderskor, inte om mina bekymmer med prover hit och dit. Jag kan bara säga att jag önskar er alla allt gott och hoppas att ni slipper gå igenom något liknande på er resa!
Kram,
Jenny
Men alltså...
Har fått tid idag för MKP, om TVÅ veckor! Vilket betyder tre veckor innan jag ens kan få ett provsvar! Om en eventuell abort ska göras kan den tidigast ske om 4-5 veckor. Det betyder att jag då är i v 18-19. Är det bara jag som är överkänslig eller är det här omänskligt begärt? Hur f-n kan det vara så lång tids väntan på ett prov som tar en kvart??? Bara tanken på att låta ett foster ligga och växa till sig en hel månad till är ju galen!
Fy, jag ber om ursäkt. Den här tråden skulle ju vara om hur glada vi är över att vara förstföderskor, inte om mina bekymmer med prover hit och dit. Jag kan bara säga att jag önskar er alla allt gott och hoppas att ni slipper gå igenom något liknande på er resa!
Kram,
Jenny
NyMamma76: Har du kontaktat privat vårdgivare? Det kanske är värt att betala om du kan få en tidigare tid...
Imorgon går jag in i vecka 17, känns skönt. Men jag är lite orolig fortfarande för min bror med fru fick missfall (MA) i vecka 16... Pyret verkade må bra vid KUB-testet i vecka 13, men nu längtar jag efter RUL för att se att allt är bra fortfarande. Känns långt till den 10/2... Kan inte bara veckorna gå lite snabbare?!
Hallå!
Ville bara titta in och säga hej! Idag var jag på mitt mkp. Fick tid på ultra gyn idag istället för om två veckor på Huddinge. Superproffsiga människor där, de kan varmt rekommenderas om ni stöter på några komplikationer! (Privat mottagning men har landstingstaxa!) Det var fint att få hälsa på en livfull bebis igen och det är ju inte varje dag man får en 30 cm lång nål rakt in i magen! (Gjorde inte ont, kändes bara konstigt) Bebis var INTE imponerad, låg och sparkade som bara den! Haha... Nu håller vi bara tummarna, provsvar i nästa vecka!!! (Hur 17 ska man sova tills dess!?!)
Ta hand om er och era små pyren!
Hei dere! :) Jeg er 29 år og venter mitt første barn 4. Juli. Jeg er norsk og har nettopp flyttet til Stockholm. Er det noen som vil bli kjent, og kanskje treffes en gang i ny og ne? Føles ganske ensomt å være ny i byen, da jeg frem til nå har studert og jobbet i Norge. Hadde vært kjekt å delt denne tiden sammen med andre i samme situasjon :)