Inlägg från: Anonym (Lisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisen)

Dra ut tand värsta tänkbara

Jag fick dra ut en infekterad hörntand för några månader sedan, det var horribelt. Tog 45 minuter innan någon bedövning tog sedan ytterligare 45 minuter att dra ut den. Till slut fick han borra tanden och plocka ut den i bitar.

Hemsk tandvärk efteråt och jag åt Treo Comp som på löpande band. Till slut gick jag tillbaka efter 2 veckor och då visade det sig att det inte läkt ordentligt så jag gick med exponerat tandben och nerver sedan utdragningen. Sen gjorde han något för att få det att läka, gav mig antibiotika och jag fick gå hem igen. Jovisst, efter 3 timmar svullnade min tunga upp och då visar det sig att jag var allergisk mot det han använt för att få det att läka. Sen fick jag Ipren för värk och ev infektion, tor ni inte jag var allergisk mot ibuprofen, fick utslag över hela kropen!! 

Tog ytterligare 3 veckor med allergimedeciner, värktabletter med kodein, specialkost och antibiotika innan jag blev ok. Har fortfarande svårt för att äta på den sidan, vet inte om det är psykiskt eller vad.... 

Svar på tråden Dra ut tand värsta tänkbara